Show simple item record

dc.contributor.authorSüleyman Yaman
dc.contributor.authorYüksel Dede
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:37Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:37Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1300-4832
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RZd05EYzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1789
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik ve fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonlarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve sevilen ders değişkenlerine göre farklılığının incelenmesidir. Bunun için Dede ve Yaman tarafından geliştirilen Likert-tipi bir ölçekten yararlanılmıştır. Ölçek, 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Sivas il merkezinde ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören ve gönüllülük esasına seçilen 740 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için ayırma analizi, MANOVA ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin, cinsiyete, sınıf düzeyine ve sevilen derslere göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca, ayrıma analizi sonuçları ile motivasyon gruplarının öngörülen değişkenler bakımından orta düzeyde doğru bir şekilde ayrıştırıldığı da belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine differences in student motivation towards science and mathematics by gender, grade level and courses liked by students. The study group were 740 6th, 7th and 8th grade students who were volunteered to participate in the study. Data were collected by using a Likert-type motivation scale developed by Dede and Yaman. Data were analyzed by using discriminant analysis, MANOVA and oneway ANOVA for testing the hypothesis of the research. Results indicated that there were significant differences in motivation levels of students towards mathematics and science by grade levels, gender and, the most preferred lessons. Discriminant analysis also revealed that the predicted groups for levels of motivation matched the groups of the levels of motivation found in this study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğrencilerin Fen ve Teknoloji ve Matematik Dersine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Motivation Level of Students Towards Science and Mathematics by Some Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue52en_US
dc.identifier.endpage638en_US
dc.identifier.startpage615en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record