Show simple item record

dc.contributor.authorYüksel Dede
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:38Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:38Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RBNU16SXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1800
dc.description.abstractMatematik öğretiminde, bilişsel alan öğretimi duyussal alan öğretimine göre daha ön planda tutulmaktadır. Matematiğin duyuşsal alan öğretimiyle ilgili çalışmalarda da genellikle matematiğe yönelik tutum, inanç ve motivasyon boyutları ele alınmakta, değerler öğretimi ihmal edilmektedir. Bunun en önemli nedeni olarak, matematiğin içinde değerler barındırmayan bir alan olduğuna inanılması gösterilebilir. Bu nedenle; matematik öğretimiyle ilgili çalışmalarda ve tartışma ortamlarında değerler öğretimi konusu nadiren gündeme gelmektedir. Halbuki matematik içinde çeşitli değerleri barındıran ve bu yönüyle de dikkate alınması gereken bir alandır. Bu nedenle bu çalışmada, matematik ve degerler arasındaki ilişkiler ortaya konmus; matematik dersinde öğretilen değerlerin sınıflaması yapılmış ve bu değerlerin öğretiminin nasıl yapılabileceğine yönelik açıklamalara yer verilmistir.en_US
dc.description.abstractIn the teaching of mathematics, affective domain teaching is subordinated to the cognitive domain teaching. Studies on affective domain in mathematics teaching have particularly focused on attitudes, beliefs and various motivations toward mathematics, but values-teaching has been ignored. The most important reason for this is the belief that mathematics is an area which has no values. Therefore the issue of values- teaching in research studies and panels has rarely been given attention by the mathematics community. On the contrary, mathematics is an area that includes various values, and these values need to be taken into consideration in research studies in mathematics. This study aims to investigate the relationships between mathematics and values and to classify these values taught in mathematics classrooms, as well as to discuss how these values can be taught.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematik Öğretiminde Değerlerin Yerien_US
dc.title.alternativeThe Place of Values in Mathematics Teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.identifier.startpage11en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record