Show simple item record

dc.contributor.authorYüksel Dede
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:38Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:38Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RBNU5EVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1801
dc.description.abstractEtkili öğrenim için öncelikli olarak etkili öğretim gereklidir. Bu çalışmada, matematiğin öğrencilere okullarda nasıl öğretildiği belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için Likert tipindeki bir ölçekten yararlanılmıştır. Ölçeğin geçerliğini belirlemek üzere açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonuçları; ölçeğin, toplam varyansın %49,37’sini açıklayan dört faktöre sahip olduğunu göstermiştir. Ölçek; tartışma ve araştırmaya dayalı öğrenme (faktör-1), iletişime dayalı öğrenme (faktör-2) çeşitli materyal ve kaynak kullanımına dayalı öğrenme (faktör-3) ve problem çözmede kullanılan yöntem ve materyaller (faktör-4), alt faktörlerini içermektedir. Ölçeğin güvenirligi için Cronbach Alpha Katsayısı da 0,78 olarak hesaplanmıştır. Ölçek, 2005-2006 eğitim-öğretim yılı I. yarıyılında Sivas il merkezindeki 5 ilköğretim okulunda 6-8.., 7. ve 8. sınıflarda okuyan 513, Ankara il merkezindeki 4 lisede 9-11.., 10. ve 11. sınıflarda okuyan 390 öğrenci olmak üzere, toplam 903 ilköğretim ve lise öğrencisine uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, genel olarak ilköğretim 6-8.sınıf öğrencilerinin faktör -1, faktör -3 ve faktör- 4, lise öğrencilerinin ise faktör -2 ve faktör- 4 başlıkları altında toplanan etkinlikleri, ayda bir veya iki kere düzeyinde gerçekleştirdikleri belirlenmiştir. Yine ilköğretim 6- 8.sınıf öğrencilerinin, faktör -2 altında toplanan etkinlikleri haftada bir veya iki kere, lise öğrencilerinin ise faktör -1 ve faktör- 4 başlıkları altında toplanan etkinlikleri, dönemde bir veya iki kere düzeyinde gerçekleştirdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, ölçeğin faktörlerine göre, düzeyler içinde ve arasında anlamlı bir farklılık oldugu da belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractEffective teaching is primarily necessary for effective learning. For this reason, this study attempted to examine how to teach mathematics at schools to students. For this purpose, a Likert-type scale has been used. Construction validity was established in the scale. Exploratory factor analysis showed that the scale included four factors and four-factor explained 49.37% of the total variance. It contained sub-factors items measuring students’ learning based on discussion and inquiry, learning based on communication, learning based on various instructional materials and source and using methods and materials for problem solving. The internal reliability of the scale was also acceptable (Cronbach's alpha = .78). During the fall semester at 2005- 2006, the scale was applied to 903 students, 513 of which were attending grades 6- 8 in 5 primary schools in Sivas, and 390 of which were at the 9th, 10th and 11th grades of 4 high schools in Ankara. Analysis of data showed that primary school students realized “once or twice a month” with regard to factor-1, factor-3 and, factor-4 mentioned above. High school students also realized “once or twiece a month” with regard to factor-2 and factor-4 mentioned above. Furthermore, while primary school students realized “once or twice a week” with regard to factor-2, high school students realized “once or twice a semester” with regard to factor-1 and factor 4. Furthermore, it was also showed that there was a meaningful relation within levels according to the factors. It was also showed that there was a meaningful relation between levels according to the factors.A meaningful relation between levels according to tha factors was also shown.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematiğin Öğretim Biçimine İlişkin Öğrenci Görüşlerien_US
dc.title.alternativeStudent Opinions About Mathematics Teaching Stylesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record