Show simple item record

dc.contributor.authorYüksel Dede
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:43Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:43Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBd05ERXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1836
dc.description.abstractÖğrenci başarısını arttıran en önemli faktörlerden birisi etkili öğretimdir. Bu nedenle bu çalışmada, ilköğretim matematik ve sınıf öğretmenleri tarafından matematiğin öğrencilere nasıl öğretildiği belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için Dede (2006) tarafından geliştirilen ve araştırmacı tarafından öğretmenlere uyarlanan Likert tipindeki bir ölçekten yararlanılmıştır. Ölçek, tartışma ve araştırmaya dayalı öğretim, iletişime dayalı öğretim, çeşitli materyal ve kaynak kullanımına dayalı öğretim ve problem çözmede kullanılan yöntem ve materyaller alt faktörlerini içermektedir. Ölçek, 2005- 2006 eğitim-öğretim yılı I. yarıyılında Sivas il merkezindeki 8 ilköğretim okulunda görev yapan 54 sınıf öğretmeni ve 25 ilköğretim okulunda görev yapan 46 matematik öğretmeni olmak üzere toplam 100 öğretmene uygulanmıştır. Sonuçlar, ölçeğin tamamı için öğretmenlerin puanlarının aritmetik ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractEffective teaching is one of the most important factors to improve student achievement. Therefore in this study we attempted to examine how to teach mathematics to students by primary mathematics teachers and elementary teachers. For this purpose, we used a Likert-type scale which was developed by Dede (2006) and adapted to teachers by researcher. It contained sub-factors items measuring teaching that are based on discussion and inquiry, communication, various instructional materials and sources, and using methods and materials for problem solving. During the fall semester in 2005- 2006, the scale was applied to 100 teachers who studied 54 elementary teachers at 8 primary schools and 46 primary mathematics teachers at 25 primary schools in Sivas. Results showed that there was no statistical difference between the means for elementary and primary mathematics teachers for entire scale.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematiğin Öğretim Biçimlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers' Views About Ways of Teaching Mathematicsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record