Show simple item record

dc.contributor.authorSezer Ayan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:44Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:44Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1302-6631
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpFME5UVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1844
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, aile içinde şiddete maruz kalan çocukların saldırganlık eğilimlerini ölçmek ve saldırganlık eğilimlerinin çocukların sosyokültürel, ekonomik, psikolojik ve iletişimsel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Çalışmanın evrenini, Sivas merkez ilçede bulunan 70 ilköğretim okulunun VI., VII. ve VIII. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem oluşturulurken okullar, bulundukları mahallelerin sosyoekonomik ve kültürel düzeylerine göre düşük, orta ve yüksek olmak üzere üç bölgeye ayrılmış ve her bir bölgeden bu bölgeyi temsil edecek niteliklere sahip beş okul, toplam on beş okul seçilmiştir. Bu on beş okuldan örnekleme alınan öğrenci sayısı 655’tir. Araştırma verileri, öğrencilerin sosyodemografik özellikleri, aile yapısı, aile içi ilişkilerinin niteliği ve aile içinde çocuğa yönelik şiddetin varlığını ve şiddete potansiyel oluşturabileceği düşünülen ilişki ve etkenleri belirlemeye yönelik sorulardan oluşan anket formu ve saldırganlık ölçeği ile toplanmıştır. Bulgular: Çalışmada, anneleri tarafından şiddete uğradığı belirlenen öğrencilerin oranı %54, babaları tarafından şiddete uğradığı belirlenen öğrencilerin oranı ise %46 olarak saptanmıştır. Şiddete uğrayan öğrencilerin saldırganlık ölçeğinden alınan toplam ortalama puanı 42.52±9.24 olarak hesaplanmış olup, bu oran, şiddete uğrayan öğrencilerin saldırganlık eğilimlerinin fazla olduğunu göstermektedir. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin saldırganlık ölçeğinden aldığı puanların sadece ailesinde yaşayan birey sayısı ve annesinin davranış tarzına göre anlamlı farklılık gösterdiği; öte yandan öğrencinin saldırganlık ölçeğinden aldığı puanların öğrencinin ailesinin kökeni, anne ve babasının eğitim düzeyi ve mesleği, ailesinin gelir düzeyi, ailesinde kararların alınma biçimi, annesi ve babası arasında şiddet olması, babasının kendisine karşı davranış tarzı, anne ve babasının kendisine ilgisi, anne ve babasının arkadaşlarını tanıması ve eve gelmesine izin vermesi, anne ve babasından korkması, anne ve babasıyla sorunlarını paylaşabilmesine göre anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. (Anadolu Psikiyatri Dergisi 2007; 8:206-214)en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study was to evaluate the aggression tendencies of the children who exposed to domestic violence and to determine the relation between these tendencies and sociocultural, economic, psychological and communicational features. Methods: The universe of the study is 6th, 7th and 8th grade students of 70 primary schools located in Sivas province. To form the sample group, the city was divided into three areas as low, intermediate and high levels in according with the social-economic and cultural levels and five schools from each, totally 15 schools were chosen to represent the different areas. Total 655 children were included into the study. Questionnaire forms and aggression scale were used to collect the data. Results: Sampling rates of the children exposed to violence by their mothers and fathers were 54% and 46%, respectively. The mean point of aggression scale of the children exposed to violence was 42.52±9.24, indicating that being exposed to violence increases the aggression scale. The most influent factors increasing the aggression scale of the children were number of individuals in the family and behavioral style of the mothers. On the other hand, the origin of the family, educational levels and jobs of the parents, income level of the family, the form of making decision in the family, presence of violence between father and mother, behavioral style of father, care level of the parents, being of his/her friends are known and are allowed to come home by the parents, afraid of parents and being able to hare the problems with the parents are not statistically significant factors for the points obtained from aggression scale. (Anatolian Journal of Psychiatry 2007; 8:206-214) Key words: power, aggression, violence, domestic violence directed to childen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikiyatrien_US
dc.titleAile içinde şiddete uğrayan çocukların saldırganlık eğilimlerien_US
dc.title.alternativeAggressiveness tendencies of the children exposed to domestic violenceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Psikiyatri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage214en_US
dc.identifier.startpage206en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record