Show simple item record

dc.contributor.authorYüksel Dede
dc.contributor.authorMurat Peker
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:46Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:46Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjMU5UTXo=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1858
dc.description.abstractCebir, matematiğin en önemli alanlarından birisidir. Ancak, farklı düzeylerdeki öğrencilerin cebirsel kavramları anlamada bazı sıkıntılarının olduğu bilinmektedir. Bu zorlukların nedeni olarak, cebirin içeriği, öğrenimi ve öğretimindeki eksiklikler gösterilebilir. Özellikle cebirin öğretiminden kaynaklanan eksikliklerin giderilebilmesi için matematik öğretmenlerinin, öncelikle öğrencilerin cebirsel işlem ve ifadelerde yapabilecekleri hata ve yanlış anlamaları tahmin edebilme becerisine sahip olmaları gerekmektedir. Aynı durum, matematik öğretmen adayları için de geçerlidir. Bunun için bu araştırmada, matematik öğretmen adaylarının, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel işlem ve ifadelere yönelik yapabilecekleri hata ve yanlış anlamaları tahmin edebilme becerileri ve bunların giderilmesine yönelik çözüm önerileri belirlenmeye çalışılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin cebirsel işlem ve ifadelere yönelik hata ve yanlış anlamalarının olduğu ve öğretmen adaylarının, öğrencilerin yaptıkları hata ve yanlış anlamaları tahmin etmeye yönelik cevaplarının ise eşleme, görünmeyen cevap ve tahmin edememe şeklinde üç ana kategoride toplandığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the pre-service mathematics teachers’ prediction skills about what might be 7th and 8th grade middle school students’ errors and misunderstandings on algebraic expressions and operations as well as solution suggestions about how these difficulties might be overcome. There were ninety nine middle school students and one hundreds twenty pre-service elementary and secondary mathematics teachers involved in this study. Data gathered from a test consist of 10open-ended questions. Descriptive statistics were used to determine the research questions and it is done using frequency and percentage.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğrencilerin Cebire Yönelik Hata ve Yanlış Anlamaları: Matematik Öğretmen Adayları'nın Bunları Tahmin Becerileri ve Çözüm Önerilerien_US
dc.title.alternativeStudents' Errors and Misunderstanding Towards Algebra: Pre-Service Mathematics Teachers' Prediction Skills of Error and Misunderstanding and Solution Suggestionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record