dc.contributor.author | Nilgün Tatar | |
dc.contributor.author | Hünkâr Korkmaz | |
dc.contributor.author | Fatma Ören Amaz | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:26:46Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:26:46Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjMU5UZzQ= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/1859 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Vee ve I diyagramlarının temel özellikleri tanımlanarak, bu araçların araştırmaya dayalı fen laboratuvarlarında bilimsel süreç becerilerini geliştirmede etkililikleri incelenmiştir. Bu amaçla; Vee diyagramı nedir?, I diyagramı nedir? Vee ve I diyagramları nasıl organize edilir? Benzerlikleri ve farklılıkları nelerdir? Eğitim alan yazınında bu araçların etkililiği üzerine yapılan çalışmalar ve bulguları nelerdir? Bu araçların fen eğitimi açısından doğurguları nelerdir? sorularına cevap verilmeye çalışılmıştır. Bu derleme çalışmasında, ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırma bulguları analiz edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study identifies the basic characteristics of Vee and I diagrams; and examines the efficiency of such tools in developing the scientific process skills in research based science laboratory. For this purpose, following questions are sought to be answered: What is Vee diagram?, What is I diagram?, How Vee and I diagrams are organized?, What are the differences and similarities between them?, What are the studies in the education literature and the findings of such studies on the efficiency of these tools?, What are the findings of these tools for science education? In the present review study, findings from some national and international studies were analyzed | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Araştırmaya Dayalı Fen Laboratuvarlarında Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmede Etkili Araçlar: Vee ve I Diyagramları | en_US |
dc.title.alternative | Effective Tools as a Developing Scientific Process Skills In Inquiry-Based Science Laboratories: Vee & I Diagrams | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 92 | en_US |
dc.identifier.startpage | 76 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |