Bir ilköğretim okulunda öğrenim gören çocuklarda ruhsal uyum sorunları
Abstract
AMAÇ: Bu çalışma, bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 6-14 yaş grubundaki çocuklarda, ruhsal uyum durumu ve bazı çocukluk çağı ruhsal sorunların yaygınlığını saptamak amacı ile yapılmıştır, YÖNTEM: Araştırmanın örneklemini Sivas ilinde bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 6-14 yaş grubundaki 255 çocuğun anneleri ve sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında "Kişisel Bilgi Formu" ve "Ruhsal Uyum Ölçeği" kullanılmıştır. BULGULAR: Öğretmenlerin değerlendirmesine göre, çocukların %27,5'inde, annelerin değerlendirmesine göre ise, %24,7'sinin ruhsal yönden uyumsuzluk sorunu olduğu belirlenmiştir. Uyum puan ortalamaları erkeklerde, kızlardan, yaş grubu küçük olanlarda, yaş grubu büyük olanlara göre ve fiziksel bir hastalığı olanlarda fiziksel hastalığı olmayanlara göre yüksek bulunmuştur. Çalışmada ruhsal uyum puan ortalamaları ile diğer değişkenler karşılaştırıldığında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Çocukluk çağı ruhsal uyum sorunları değerlendirildiğinde, çocukların %2,3'inde kekemelik, %3,1'ünde tik bozukluğu, %7'sinde parmak emme, %1,9'unda enkoprezis, %9'unda enürezis ve %19,6'sında okul başarısızlığı saptanmıştır. Ayrıca davranış sorunları erkeklerde (%59,5), kızlardan (%40,5) daha yüksek, nevrotik bozukluklar ise kızlarda (%56,3) erkeklerden (%43,8) yüksek bulunmuştur. SONUÇ: Sonuç olarak, toplumda ve ilkokullarda çocuk ruh sağlığı hizmetlerinin geliştirilmesine önemli ölçüde gereksinim olduğu görülmüştür. BACKGROUND: This study was carried out on explanatory purposes to determine psychological compliance state of the children between age group 6-14, receiving education in a primary school province and how common some psychological infancy problems are. METHODS: The samples of the research consist of mothers and teachers of 255 children between age group 6-14, receiving education in a primary school in Sivas province. "Personal Information Form" and "Psychological Compliance Measurement" were used in the collection of data. RESULTS: According to the evaluation of teachers it was found out that while %27.5 of the children has psychological compliance problems. According to the evaluation of mothers, it was obtained that only 24.7% of the children has psychological compliance problems. The average compliance points were found higher in boys than girls, in younger age group than older age group, in group having physical disorders than not having any physical disorders. In the research a meaningful difference was not found when the average psychological compliance points and other variables were compared. When infancy psychological compliance problems evaluated, in 2.3% of the children stammer, in 3.1% habit-spasm disorder, in 7% finger sucking, in 1.9% encopresis, in 9% enuresis, and in 19.6 educational failures were determined. When the state of being problematical in behaviors and neurotic compared with the gender, it was traced that behavioral problems were higher in boys (59.5%) than girls (40.5%) and the neurotic problems were higher in girls (56.3%) than boys (56.3%). CONCLUSION: Consequently, it was recognized that improvement of the services for the psychological care of the children in the society and primary schools is crucially needed.
Source
TSK Koruyucu Hekimlik BülteniVolume
7Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpnME9UazU=https://hdl.handle.net/20.500.12418/1869
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]