Show simple item record

dc.contributor.authorMustafa Gülmez
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:48Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:48Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpNNU5UVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1873
dc.description.abstractGünümüzde önemi giderek artmaya başlayan markalaşma kavramı, altın sektöründe de yaygınlaşmaya başlamıştır. Bundan böyle pek çok tüketici altın takı satın alırken markalı ürünleri tercih eder hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, markalı altın takı satın alan tüketicilerin marka tercihini etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Toplam 374 cevaplayıcı araştırma kapsamında olup, hazırlanan anketler yüz yüze görüşme yoluyla cevaplandırılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde frekans dağılımları, yüzde, ki kare analizi ve faktör analizi uygulanmıştır. 16 değişkeni azaltmak için yapılan faktör analizi sonucunda markalı altın takı satın alınmasını ve kullanımını etkileyen 3 temel faktör bulunmuştur. Bunlar sırasıyla garanti, marka sadakati ve reklamdır.en_US
dc.description.abstractNowadays, the branding concept in which importance increased has been also widespread in gold and jewel gift sector. From now on, many consumers who buy gold gift have been choosing marked gold gifts. The purpose of this study is to determine factors effecting brand choise of consumers who buy marked gold gift. A total of 374 respondents were included in this research and face to face interviews were conducted to collect data. For the analysis of the data; frequencies, percentages, chi square analysis and factor analysis are used. It has been observed that there are 3 basic factors affecting bought and used gold gift through factor analysis made to reduce 16 variables. These factors are guarantee, brand loyalty and advertisement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleMarkalı Altın Takı Satın Alınmasını Etkileyen Faktörler ve Bir Uygulamaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage406en_US
dc.identifier.startpage389en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record