Show simple item record

dc.contributor.authorErcan Akpınar
dc.contributor.authorEylem Yıldız
dc.contributor.authorNilgün Tatar
dc.contributor.authorÖmer Ergin
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:54Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:54Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFek5UWXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1908
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim II. kademe öğrencileri için kullanılabilecek Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FTDYTÖ) geliştirmektir. Araştırma, 400 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. FTDYTÖ’nin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. FTDYTÖ’nin güvenirliğini belirlemek amacıyla ilk olarak düzeltilmiş madde-toplam korelâsyonları hesaplanmıştır. FTDYTÖ’indeki maddelerin düzeltilmiş madde-toplam korelâsyonları 0.45 ile 0.85 arasında değişmektedir. İkinci olarak toplam puana göre belirlenmiş üst % 27 ve alt % 27’lik grupların madde puanları arasındaki farkın anlamlılığı test edilmiştir. Yapılan t testi sonuçlarından, farkların tüm maddeler için anlamlı olduğu görülmüştür. Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısına bakılmıştır. Ayrıca test-tekrar test yöntemi ile de güvenirlik çalışması yapılmıştır. Son olarak ölçek geliştirme aşamasının bir parçası olarak ölçüt bağıntılı geçerlik çalışması için bir araştırma yapılmıştır. FTDYTÖ’inde “fen ve teknoloji dersinden hoşlanma”, “fen ve teknoloji dersine yönelik kaygı”, “fen ve teknoloji dersine yönelik ilgi” ve “fen ve teknoloji deneylerinden hoşlanma” faktörleri yer almaktadır. FTDYTÖ hem ilköğretim öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine yönelik tutumların belirlenmesinde hem de farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine yönelik tutumlarına etkisinin araştırılmasında kullanılabilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop a Scale of Attitude towards Science and Technology Course (SATSTC) which is designed for primary students. The sample of study consisted of 400 primary students in Izmir. In order to examine construct validity of SATSTC, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were performed. For the reliability of SATSTC, corrected item-total correlations were used. The corrected item-total correlations ranged from .45 to .85. Secondly t-tests between items’ means of upper 27% and lower 27% points were used. For each item, the differences between mean scores of upper 27 % and lover 27 % groups are significant. Croanbach alpha correlation coefficients were used. Also, the test-retest reliability of the SATSTC is checked. Finally, as a part of the scale development effort, a research study was carried out for the criterion-related validity. SATSTC has four factors: “Enjoyment of Science and Technology Course”, “Anxiety toward Science and Technology Course”, “Interest in Science and Technology Course”, “Enjoyment of Science and Technology Experiments”. The scale may be used to determine primary school’ students’ attitudes toward science and technology course and also used to examine the effect of different teaching methods on students’ attitudes toward science and technology course.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeValidity and reliability of attitude scale toward science and technology courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue189en_US
dc.identifier.endpage278en_US
dc.identifier.startpage267en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record