Show simple item record

dc.contributor.authorEsin Yağmur Şahin
dc.contributor.authorSedat Maden
dc.contributor.authorMehmet Nuri Kardaş
dc.contributor.authorAbdullah Şahin
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:56Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:56Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1304-429X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFM05qZzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1917
dc.description.abstractİşbirliğine dayalı öğretim yöntemlerinden biri olan grup araştırması tekniği, belirlenen amaç doğrultusunda görev ve sorumlulukları paylaşmak, öğrenciler arasında etkileşimi ve akademik başarıyı artırmak için kullanılan tekniklerdendir. Bu çalışmanın amacı grup araştırması tekniğinin dil bilgisi konularından noktalama işaretlerinin öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Çalışmada ön test-son test ölçümlerine dayalı kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Artvin Çoruh Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü’nde 1. sınıfta öğrenim gören ve Türk Dili dersini alan 50 öğrenciden oluşmaktadır. Deney (n=25) ve kontrol (n=25) grubu öğrencilerine 25 soruluk Dil Bilgisi Başarı Testi ön test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin bu testten aldıkları puanlar non-parametrik istatistik tekniklerinden Mann Whitney U ve Z analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgularda deney ve kontrol gruplarının ön test ortalamaları arasında U= 279.00, p>0.05 önem düzeyinde anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Ancak son test ortalamaları arasında U=23.50, p<0.05 önem düzeyinde deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç, grup araştırması tekniğinin öğrenci başarısına katkı sağladığını ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractGroup research as one of the cooperative teaching methods is one of the ways to share the duties and responsibilities on the basis of certain goals, and to enhance the interaction and academic achievement among students. The purpose of this study is to determine the effect of group research in teaching of punctuation rules in language skills on students&amp;#8217; achievement and their learning retention. In the study, experimental design with control group was used based on measurements of pre-test and pos-test. Research working group is composed of 50 freshmen who took Turkish Language course at School of Health, Nursery Department at Artvin Coruh University. Language knowledge achievement test with 25 questions was conducted to the students as pre-test. The scores that students took from the test were analyzed by means of Mann Whitney U and Z analysis as one of nonparametric statistical methods. In the findings obtained, there seemed no significant differences (U= 279.00) between pre-test mean scores of experimental and control groups at the level of p&gt;0.05 However, between the post-test mean scores, a significant difference (U=23.50) in favor of the experimental group was found at the level of p&lt;0.05. These results show that group research has a positive effect on students&amp;#8217; achievement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleNoktalama işaretlerinin öğretiminde grup araştırması tekniğinin öğrenci başarısına etkisien_US
dc.title.alternativeThe influence of group research technique on student achievement in the teaching of punctuation marksen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.endpage268en_US
dc.identifier.startpage257en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record