Show simple item record

dc.contributor.authorHatice Ulusoy
dc.contributor.authorEnis Baha Biçer
dc.contributor.authorÜmit Naldöken
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:01Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:01Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1305-0028
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFMU5UZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1947
dc.description.abstractAmaç. Hastane yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimi (TKY) konusundaki görüşleri, bu sürecin hastanelerde başarılı uygulanması ve değerlendirilmesi açısından önemli bir etken olarak düşünülebilir. Bu tanımlayıcı araştırmanın amacı Sivas ilindeki hastanelerin yöneticilerinin TKY’e ilişkin görüşlerini saptamaktır. Yöntem. Bu çalışmanın evrenini, Sivas ilinde bulunan tam teşekküllü hastanelerde çalışan başhekim ve yardımcıları, müdür ve yardımcıları, başhemşire ve yardımcıları oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Bulgular. Ankete cevap verme oranı %84,2’dir. Çalışmada yöneticilerin %37,5’inin TKY hakkında eğitim almadıkları ve bu doğrultuda TKY hakkındaki bilgilerini “orta” düzeyde buldukları (X=3,16) saptanmıştır. Sonuç. TKY ile ilgili bazı alanlarda bilgi eksikliklerinin olduğu bununla birlikte çalışmaya katılan yöneticilerin TKY hakkında genellikle olumlu görüşlerinin olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractAim. The views of hospital managers about Total Quality Management (TQM) may be considered as an important factor for successful implementation and evaluation of the process. The aim of this descriptive study is to identify the views of hospital managers in Sivas about TQM. Method. The universe of this study consisted of all head doctors, directors and head nurses and their assistants of general hospitals in Sivas. Data collection tool of the study was a questionnaire. Results. The response rate of the questionnaire was 84.2%. It was found that 37.5% of the managers did not receive any training on TQM and the managers found their knowledge level as “medium” (X=3.16) about TQM. Conclusion. Although the managers had knowledge gaps regarding TQM, it was also found out that the managers’ wievs about TQM were generally positive.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCerrahien_US
dc.titleHastane yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeViews of hospital managers about Total Quality Managementen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalCumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume33en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage25en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record