Show simple item record

dc.contributor.authorErhan Durukan
dc.contributor.authorSedat Maden
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:02Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:02Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE5qWXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1953
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe öğretmenliği lisans programına yönelik görüşlerini Alan Bilgisi, Genel Kültür Bilgisi ve Meslek Bilgisi dersleri bazında cinsiyet ve mezun olunan okul değişkenlerine göre belirlemektir. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve güvenirlik katsayısı Croanbach alpha=0.90 bulunan “Türkçe Eğitimi Bölümü Lisans Programına Yönelik Tutum Anketi” ile toplanmıştır. Veriler SPSS 11.5 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda; cinsiyet değişkeninin görüşlerde anlamlı fark oluşturmadığı, mezun olunan lise türünün ise görüşler üzerinde etkili olduğu, öğretmen adaylarının lisans programına ortalamanın üstünde olumlu düzeyde görüş belirttikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine theTurkish pre-service teachers’ views about the lessons of Turkish teaching undergraduate curriculum according to variables of gender and graduation. ‘Attitude Survey for Turkish Education Undergraduate Curriculum’ (realibility coefficient is 0.90) is used for collecting the data of research. Research’s data analysed with SPSS 11.5 programme. The results of the research can be summarized as follow: Gender variable is not substantive in teachers’ views, but graduation variable is meaningful in teachers’ views, and pre-service teachers have positive attitudes for undergradute curriculum.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Öğretmenliği Lisans Programına Yönelik Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTurkısh Pre-Servıce Teachers' Vıews About Turkısh Teachıng Undergraduate Currıculumen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage566en_US
dc.identifier.startpage555en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record