Show simple item record

dc.contributor.authorMurat Pektaş
dc.contributor.authorS.Tunay Kamer
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:13Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJMk5qYzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2009
dc.description.abstractBu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, mezun olunan lise türü, üniversite, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri açısından incelenmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmaya, 2008–2009 eğitim-öğretim yılında Gazi, Ahi Evran ve Kastamonu Üniversitelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 242’si kız, 140’ı erkek toplam 382 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada Akkuzu ve Akçay (2008) tarafından geliştirilen ve Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ? = 0.965 olan öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, kızların erkeklere göre öğretmenlik mesleğine daha pozitif tutum sergiledikleri söylenebilir. Anadolu öğretmen lisesi mezunlarının tutum puan ortalamasının en yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca ebeveynleri üniversite mezunu olan öğretmen adayları ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarının tutumların olumsuz yönde değiştiği görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the science teacher trainees’ attitudes towards teaching profession were investigated in terms of variables as gender, graduated high school type, university, grade level and parents’ education level. Total of 382 which consisted of 242 female and 140 male teacher trainees from the department of science teaching in the Universities of Gazi, Ahi Evran and Kastamonu attended in this survey study which was conducted in the 2008-2009 academic year. In the study, attitudes towards teaching profession scale developed by Akkuzu and Akçay (2008) and which has Cronbach Alpha reliability of α = 0.965 has been used. According to the research findings, it can be said that the female trainees have more positive attitudes towards teaching profession compared to the male trainees. The Anatolian Teacher high school graduates’ mean scores for the attitude scale were the highest. Furthermore, it has been seen that the teacher trainees whose parents are university graduates and the fourth year (senior) teacher trainees’ attitudes changed negatively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarıen_US
dc.title.alternativeThe attitudes of science teacher trainees for teaching professionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage850en_US
dc.identifier.startpage829en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record