Show simple item record

dc.contributor.authorMehmet Nuri Gömleksiz
dc.contributor.authorÜmmühan Öner
dc.contributor.authorEbru Bozpolat
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:26Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:26Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNU5qSTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2064
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersini yürütmedeki yeterliklerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada hem niceliksel hem de niteliksel yöntem kullanılmıştır. Niceliksel boyutta araştırmacılar tarafından geliştirilen 36 maddelik beşli Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Niteliksel boyutta ise üç yarı yapılandırılmış sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2009-2010 eğitimöğretim yılında Elazığ ve Sivas İl merkezlerindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Örneklem olarak Elazığ ve Sivas İl merkezilerindeki eğitim bölgelerinden seçilen 40 ilköğretim okulunda görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenleri alınmıştır. Araştırmada toplam 249 öğretmen bulunmuştur. Verilerin analizinde frekans ve yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin kendilerini Sosyal Bilgiler dersini yürütmede yeterli buldukları belirlenmekle beraber bu alanda bazı sorunların yaşandığı da vurgulanmıştır. Sınıf öğretmenleri ayrıca ilköğretimde bazı derslerin branş öğretmenleri tarafından verilmesi gerektiğini de ifade etmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal classroom teachers’ perception level of their efficiency to conduct social studies course. In this study both quantitative and qualitative methods were used. In quantitative section a 36-item five-point Likert-type scale, developed by the researchers, was used. In qualitative section an interview form including three semi-structured questions was used. Population of the study includes classroom teachers working in Elazığ and Sivas cities during 2009-2010 academic year. Sample consisted of fourth and fifth grade classroom teachers selected from 40 different primary schools selected from education regions of Elazığ and Sivas cities. There are totally 249 classroom teachers in the study. Frequency, percentage, mean score, standard deviation, one way Anova, and independent groups t test were used to analyze the data. Though results revealed that classroom teachers found themselves quite adequate in conducting social studies course, it was also determined that they sometimes had some problems during teaching social studies to the students. They also argued that some courses should be conducted by subject-matter teachers.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAssessment of classroom teachers’ perceptions of teaching social studies courseen_US
dc.title.alternativeSınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler derslerini yürütmelerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage893en_US
dc.identifier.startpage872en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record