Show simple item record

dc.contributor.authorÇiğdem Arslan
dc.contributor.authorMeral Kelleci
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:27Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:27Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1309-5471
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNU5UZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2067
dc.description.abstractBu çalışma, hastanede yatan hastaların hemşirelik bakımından duydukları memnuniyet düzeyleri ile ilişkili bazı faktörleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 211 hasta oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Servquel Ölçeği kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde Student t, One-Way Anova, Mann Whitney U ve Kruskall Wallis testleri kullanılmıştır. Çalışmada, hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeyleri düşük olarak bulunmuştur. Hastaların ortalama beklentilerinin en yüksek olduğu hizmet alanları, hastanede hemşirelerin gerektiği zaman acil bir durumda hemen bakım vermesi, hemşirelerin tedavileri doğru uygulaması ve hemşirelerin temiz ve bakımlı olması ile ilgili alanlar olduğu belirlenmiştir. Hastaların en çok önem verdikleri alanlar, hemşirelerin hizmeti güvenilir ve doğru şekilde yapma yetenekleri ile hemşirelerin bilgi, saygı ve empati kurma özellikleri olarak bulunmuştur. Hastaların ikinci derecede önem verdikleri hizmet alanı ise hemşirelerin bilgisi ve saygısı ile yardımcı olma özellikleridir. En az öneme sahip hizmet alanı ise fiziksel olanaklardır.en_US
dc.description.abstractThis descriptive study was made to determine patients’ satisfaction levels of the nursing care they took and the factors that associated. The sample survey was carried out on 211 patients. The Personal nformation Form and Servquel Scale were used as data collection tools. Student t, One-Way Anova, Mann Whitney U, and Kruskall Wallis test were used in statistical analysis. In this study, satisfaction levels of patients about nursing care were found low. In service areas, patients’ highest expectations are to give a immediate care when a nurse needed in an emergency situation, a correct treatment of a nurse practice and to be clean and well maintained with the relevant areas. The areas that patients found most important are the services were found to be a nurse and a reliable ability to accurately and nurse with the knowledge, respect and empathy-building features. The areas that patients found secondly important are knowledge degrees of nurses and the respect which nurses show to patients and help features. The service area which has the least importance according to research is physical facilities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleBir üniversite hastanesinde yatan hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeyler i ve ilişkili bazı faktörleren_US
dc.title.alternativeSatisfaction levels of hospitalized patients in care of nursing in a university hospital and some related factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage8en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record