Show simple item record

dc.contributor.authorEnver Aydoğan
dc.contributor.authorFatih Orhan
dc.contributor.authorÜmit Naldöken
dc.contributor.authorUmut Beylik
dc.contributor.authorKadir Aksay
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:29Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:29Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-1279
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNd09UTTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2079
dc.description.abstractBilgi toplumunun doğurduğu bir sonuç olan öğrenen örgütler, takım halinde öğrenmeyi, sistem düşüncesini ve vizyon oluşturmayı bir gereklilik olarak kabul eden örgütler olarak değerlendirilmektedirler. Örgütsel öğrenme kapasitesi, öğrenen örgüt olma yolunda önemli bir değişken olarak kabul edilmektedir. Türkçe yazın incelendiğinde, birçok farklı sektörde uygulamaları yapılmış olan örgütsel öğrenme konusunda sağlık sektörü ve hastane işletmeleri üzerindeki uygulamalarıyla ilgili eksikliği görmek mümkündür. Hastanelerde sunulan hizmetin doğrudan insan hayatı ile ilgili olması, bu kurumlarda bilginin ve öğrenmenin ne denli önemli olduğunu da ortaya koymaktadır. Bu bağlamda hazırlanan çalışmada, Ankara’da faaliyet gösteren bir kamu hastanesinde görev yapan 316 çalışandan elde edilen veriler, SPSS for Win. Ver. 15.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve çalışanların örgütsel öğrenme kapasitesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılanlar, verdikleri cevaplara göre 5 alt boyut açısında değerlendirildiğinde; hastane çalışanlarının en fazla katıldığı etmenler örgütsel öğrenme kapasitesi “iletişim” alt boyutu ( X =2,67), en az katıldıkları etmenler ise “katılımcı karar verme” alt boyutu ( X =2,29) olarak görülmektedir. Ayrıca katılımcıların örgütsel öğrenme anketi puan ortalamaları 12.89 ± 4.43 (25 tam puan üzerinden) olarak belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractLearning organizations are known as organizations which adopt learning as a team, systems thinking, creating a vision. The capacity of organizational learning is accepted as an important variable being a learning organization. When the Turkish literature on learning organisations was reviewed, it has been noted that there are some research carried out in different areas of interest, except healthcare sector and hospitals. Hospital services are directly related to human life and therefore knowledge and learning are important issues for these foundations. The aim of this research was to evaluate the learning capacity of the hospital employees. Data were gathered from 316 employees who are working at a state hospital in Ankara. SPSS was used for the data analysis. Among the factors that the employees most agreed was the subscale of “communication” ( X =2,67) and the least agreed was the “participatory decision making ( X =2,29). It was also found that the mean score of the organizational learning questionnaire was 12.89± 4.43.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleSağlık kurumlarında örgütsel öğrenme kapasitesi: Bir kamu hastanesi örneğien_US
dc.title.alternativeOrganizational learning capacity in medical institutions: Example of a public hospitalen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage213en_US
dc.identifier.startpage191en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record