Show simple item record

dc.contributor.authorTuncay Dilci
dc.contributor.authorTuğba Babacan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:40Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:40Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVM09UYzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2120
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının kullandıkları üstbilişsel okuma stratejileri ile baskın zeka alanları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Çalışma, ilişkisel tarama modeline dayalı desenlenmiştir. Araştırmaya 2011–2012 eğitim-öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği’nde öğrenim gören 609 öğrenci katılmıştır. Araştırmada, çalışma grubundaki öğrencilerin sahip oldukları baskın zeka alanının içsel zeka olduğu ve üstbilişsel okuma stratejilerinin her iki boyutunu (analitik stratejiler ve pragmatik stratejiler) da sık sık kullandıkları sonucuna ulaşılmaktadır. Üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişki incelendiğinde, analitik okuma stratejileri ile zeka alanları arasında anlamlı düzeyde bir ilişkiye ulaşılmazken, pragmatik okuma stratejileri ile mantıksal zeka alanı arasında bir ilişkiye ulaşılmaktadır. Çalışma sonucunda, eğitim sistemimizde çoklu bir zeka anlayışının ve analitik stratejilerin kazandırıldığı bir yaklaşımın benimsenmesinin gerekli olduğu vurgulanmaktadıren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between the metacognitive reading strategies that are used by primary school teacher candidates and their intelligence fields. This study is based on the survey model. The study sample consists of the 609 students at the Department of Primary School Teaching of Cumhuriyet University in 2011-2012 educational period. In the study, it was concluded that the intrapersonal intelligence was the dominant intelligence field of the study group, and the students frequently used metacognitive reading strategies. In terms of relation between metacognitive reading strategies and the multiple intelligences, no significant relation between analytic reading strategies and the multiple intelligences was reached and the relation between pragmatic reading strategies and mathematical intelligence was determined. At the end of the study, it is emhasized that the understanding of pluralistic intelligence and analytical strategies sholud be adopted as an approach in our educational system.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe correlation between multiple intelligences and metacognitive reading strategies of primary school teacher candidatesen_US
dc.title.alternativeSınıf öğretmen adaylarının üstbilişsel okuma stratejileri ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record