Show simple item record

dc.contributor.authorElvan Emine Ata
dc.contributor.authorŞenay Akpınar
dc.contributor.authorMeral Kelleci
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:41Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-734X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNd01UWXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2126
dc.description.abstractAMAÇ: Araştırma üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımı ile öfke ifade tarzları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla analitik olarak yapılmıştır. YÖNTEM: Araştırmanın örneklemini, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi'nde 2008-2009 öğretim yılında Eğitim Fakültesi, Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Yüksekokulu'nda öğrenim gören 1592 öğrenciden tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 360 öğrenci oluşturmuştur. Her okuldan belirlenen sayıda öğrenci basit rastgele örnekleme yöntemine göre araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma da "Kişisel Bilgi Formu", "Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği (Problematic Internet Usage Scale-PIKÖ" ve "Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzları Ölçeği (Trait Anger and Anger Expression Scale) kullanılmıştır. Veriler frekans dağılımı, student t testi ve korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. BULGULAR: Öğrencilerin %74,5'i 18-22 yaş grubunda, %55'i erkek, %69,7'si çekirdek aileye sahip, %71,1'inin ekonomik durumu iyi ve %49,4'ü eğitim dönemi boyunca ailesi ile birlikte yaşıyordu. Öğrencilerin PIKÖ puan ortalaması 60,61±19,50 olup, alt grup puan ortalamaları incelendiğinde ise, internetin olumsuz sonuçları puan ortalaması 26,45±10,37, sosyal fayda/sosyal rahatlık puan ortalaması 18,83±7,31 ve aşırı kullanım puan ortalaması 15,32 ±5,20 olarak belirlendi. Öğrencilerin sürekli öfke puan ortalaması 22,33±6,43, öfke kontrol puan ortalamaları 21,10 ±4,83, öfke içe puan ortalamaları 16,63±4,04 ve öfke dışa puan ortalamaları 15,81±4,35 olarak saptandı. Öğrencilerin problemli internet kullanım ölçeği toplam puanı ile sürekli öfke (r= 0.27, p= 0.001) , öfke içe (r= 0.18, p=0.001), öfke dışa (r= 014, p= 0.001) puan ortalamaları arasında pozitif yönde anlamlı zayıf bir ilişki olduğu belirlenmiştir. SONUÇ: Öğrencilerin problemli internet kullanımı ile öfke ifade tarzları arasında pozitif yönde anlamlı zayıf bir ilişki olduğu bulunmuşturen_US
dc.description.abstractAIM: The research was carried out analytically to examine the relationship between students problematic internet usage and their anger expression manners. METHOD: The population sample of the research consists of 360 students, selected among 1592 students with stratified sampling, that are studying in Educational Faculty, Vocational School and Health School of Ağrı İbrahim Çeçen University in 2008–2009 academic year. A determined number of students, selected from each school according to basic random sampling method, is included in the research. In the research, “Personal Information Form”, “Problematic Internet Usage Scale” (PIUS) and “Trait Anger and Anger Expression Scale” are used. The data are analyzed by means of frequency distribution, student t test and correlation analysis. RESULTS: %74.5 of students were 18-22 age range, %55 of them men, %69.7 had nuclear family, %71.1 has well economic conditions and %49.4 were living with their families during education. The average PIUS of students is 60.61±19.50, and when the subgroup point averages are considered, the internet negative consequences point average is calculated as 26.45±10.37, social benefit/ social welfare point average as 18.83±7.31 and excessive usage point average is calculated as 15.3±5.20. Trait anger point average of students is determines as 22.33±6.43, anger control point averages as 21.10±4.83, interior anger point averages as 16.63±4.04 and exterior anger point average is determined as 15.81±4.35. A positive lower relationship is detected between students` problematic internet usage scale total point and trait anger (r=0.27, p=0.001), interior anger (r= 0.18, p=0.001), exterior anger (r= 014, p= 0.001) point averages. CONCLUSION: A meaningful lower relationship is found proportionately between students’ problematic internet usage and their anger expression manneren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımı ile Öfke İfade Tarzları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Students Problematic Internet Usage and Their Anger Expression Manneren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTSK Koruyucu Hekimlik Bültenien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage480en_US
dc.identifier.startpage473en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record