Show simple item record

dc.contributor.authorMustafa Gülmez
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:47Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:47Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1013-1388
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RBNE5USXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2150
dc.description.abstractTürkiye’deki süpermarket piyasası son on yılda hızlı bir şekilde değişiklik göstermiştir. Süpermarket piyasasındaki bu değişiklik hem yapısal anlamda hem de tüketicilerin davranışları ve tercihleri üzerindedir. Bu araştırmanın temel amacı, tüketicilerin yerel ve ulusal süpermarketlere yönelik tutum ve algılamalarının belirlenmesini amaçlamaktadır. Toplam 391 cevaplayıcı araştırma kapsamında olup, hazırlanan anketler yüz yüze görüşme yoluyla cevaplandırılmıştır. Cevaplayıcılar Sivas’taki kamu sektöründe çalışanlardan seçilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde frekans dağılımları, yüzde “ki kare analiz”i ve “t testi” uygulanmıştır. Araştırmadaki bulgular yerel ve ulusal market tercihleri bağlamında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe Supermarket sector in Turkey is dramatic change during the last ten years. This change in the süpermarket sector is both on the infrastructural changes and consumer preferences, attitudes This paper aims to determine consumers’ perception of, and attitude toward, local and natinal süpermarkets. A total of 391 respondents were included in this research and face to face interviews were conducted to collect data. Respondents are carried out personel who worked in the public sector located in the town of Sivas. For the analysis of the data; frequencies, percentages, chi square analysis and t test are used. Implications of findinds are discussed within the context of retailing and consumer purchase behavioren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleTüketicilerin Yerel ve Ulusal Süpermarket Tercihleri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Application on Local and National Supermarket Preferences of Consumersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalVerimlilik Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.identifier.startpage93en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record