Show simple item record

dc.contributor.authorEylem Yıldız
dc.contributor.authorErcan Akpınar
dc.contributor.authorNilgün Tatar
dc.contributor.authorÖmer Ergin
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:50Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:50Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RjME1USXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2159
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencileri için kullanılabilecek Biliş Üstü (Metacognition) Ölçeği (BÜÖ) geliştirmektir. Araştırma 426 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. BÜÖ’nün yapı geçerliğini belirlemek amacıyla açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. BÜÖ’nün güvenirliğini belirlemek amacıyla ilk olarak düzeltilmiş madde toplam korelasyonları hesaplanmıştır. BÜÖ’deki maddelerin düzeltilmiş madde toplam korelasyonları 0.49 ile 0.81 arasında değişmektedir. İkinci olarak toplam puana göre belirlenmiş üst % 27 ve alt % 27’lik grupların madde puanları arasındaki farkın anlamlılığı test edilmiştir. Yapılan t testi sonuçlarından, farkların tüm maddeler ve faktörler için anlamlı olduğu görülmüştür. Son olarak Cronbach alfa iç tutarlılık kat sayısına bakılmıştır. BÜÖ’nün tümüne ilişkin Croanbach alfa iç tutarlılık kat sayısı ise 0.96 olarak hesaplanmıştır. BÜÖ’de açıklayıcı bilgi, yöntemsel bilgi ve koşulsal bilgi, planlama, kendini kontrol etme, bilişsel stratejiler, kendini değerlendirme ve kendini izleme faktörleri yer almaktadır. Bu bulgulara göre, BÜÖ sınıf içinde, öğrencilerin biliş üstü farkındalık ve becerilerini ölçmek isteyen bir araştırmacının veya öğretmenin kullanabileceği yapıdadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop the Metacognition Scale (MS) which is designed for primary school students. The sample of the study consisted of 426 primary school students in Izmir, Turkey. In order to examine the construct validity of the MS, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were performed. For the validity of the MI, corrected item-total correlations were used. The corrected item-total correlations ranged from .35 to .65. In addition, t-tests between items’ means of upper 27% and lower 27% points were compared. For each factor and each item, the diff erences between mean scores of upper 27% and lover 27% groups are significant. Finally, Cronbach alpha correlation coeff icients were used. The internal consistency of the MS is .96 for the entire scale. The MS has eight scales: declarative knowledge, procedural knowledge and conditional knowledge, planning, self-control, cognitive strategies, self assessment and self monitoring. According to these findings, the MS is appropriate for researchers or teachers whose aim is to measure his/her students’ metacognitive awareness and metacognitive abilities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim öğrencileri için geliştirilen biliş üstü ölçeği ' nin açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizien_US
dc.title.alternativeExploratory and confirmatory factor analysis of the metacognition scale for primary school studentsen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage1604en_US
dc.identifier.startpage1573en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record