Show simple item record

dc.contributor.authorMeral Kelleci
dc.contributor.authorNuran Güler
dc.contributor.authorHafize Sezer
dc.contributor.authorZehra Gölbaşı
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:52Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-734X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RNeU16SXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2169
dc.description.abstractAMAÇ: Bu çalışmada lise öğrencilerinde internet kullanma süresinin cinsiyet ve psikiyatrik belirti sıklığı ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. YÖNTEM: Araştırmanın örneklemi Sivas ilinde bulunan ve sosyo-ekonomik açıdan benzer özellikler gösteren üç liseden, sistematik örnekleme yöntemi ile seçilen ve internet kullandığını belirten 673 öğrenciden oluşmuştur. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Kısa Semptom Envanteri” ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri bilgisayar ortamında SPSS 13.0 programında değerlendirilmiştir. İstatistiksel analizlerde frekans dağılımı ki-kare ve MANOVA kullanılmıştır. BULGULAR: Çalışmada öğrencilerin internet kullanma süresi açısından cinsiyetler arasında fark olduğu, özellikle 5 saat ve daha fazla internet kullanma süresinin kız öğrencilerde %4,5 erkeklerde ise %16,8 olduğu belirlenmiştir (p<0.001). Öğrencilerin Kısa Semptom Envanteri puan ortalamalarının cinsiyet ve internet kullanma süresine göre istatistiksel olarak anlamlı (p<0.001), internet kullanma süresi ile cinsiyet etkileşim durumunda ise anlamsız olduğu saptanmıştır (p>0.05). SONUÇ: İnternet kullanan lise öğrencilerinin Kısa Semptom Envanteri’ne göre ruhsal durumları kişiler arası duyarlılık boyutu dışında benzer özellik gösterirken, internet kullanma süresi 2 saati aştığı zaman her iki cinsiyette de benzer oranda ruhsal belirtiler görülmektedir.en_US
dc.description.abstractAIM: The present study aimed to investigate the duration of internet usage in relation with gender and psychiatric symptoms among high school students. METHODS: Sampling was performed by systematical sampling method and selecting 673 students with similar socio-economical status, claiming to have used the internet, from three high schools located in Sivas. Data were collected using &amp;#8220;Individual&amp;#8217;s Questionnaire Form&amp;#8221; and &amp;#8220;Short Symptom&amp;#8217;s Inventory and analyzed in SPSS 13.0 software. For the statistical analyses frequency distribution, chi-square and MANOVA were used. RESULTS: In respect of the duration of internet usage there was a difference between the genders. For 5 h or above durations the percentage of female and male students were found to be 4.5% and 16.8%, respectively (p&lt;0.001). Mean scores of the students&amp;#8217; short symptom inventory were found to be statistically significant with respect to the gender and duration of the internet usage (p&lt;0.001), whereas they were insignificant with respect to the interaction between gender and duration of the internet usage (p&gt;0.05). CONCLUSION: According to short symptom inventory internet user students displayed similar psychological features except for the extent of inter-individual sensitivity. When, however the internet usage duration exceeded 2 h, both genders manifested similar rates of psychiatric symptoms.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleLise öğrencilerinde internet kullanma süresinin cinsiyet ve psikiyatrik belirtiler ile ilişkisien_US
dc.title.alternativeRelationships gender and psychiatric symptoms with duration of internet use among high school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTSK Koruyucu Hekimlik Bültenien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage230en_US
dc.identifier.startpage223en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record