Show simple item record

dc.contributor.authorAhmet Turan Orhan
dc.contributor.authorOrçun Bozkurt
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:54Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:54Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1Rrek1EYzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2174
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı fen öğretiminin ve geleneksel öğretim yöntemine dayalı fen öğretiminin, fen bilgisi öğretmen adayları (3.sınıf) üzerinde başarıya olan etkisini karşılaştırmaktır Araştırmanın örneklemi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören ve Fen Bilgisi Laboratuarı II dersini alan 80 kişiden oluşmuş üçüncü sınıf öğrencileridir. Fotosentez konusu 2002-2003 öğretim yılı bahar döneminde 4 hafta süreyle iki sınıftan birinde (Kontrol Grubu) geleneksel öğretim metoduna diğerinde (Deney Grubu) yapılandırıcı yaklaşıma göre işlendi. Araştırmada ön test-son test gruplu deney deseni kullanılmıştır. Analiz sonuçları, yapılandırıcı kuram doğrultusunda eğitim gören öğrencilerinin başarılarının, geleneksel metotla eğitim gören öğrencilerin başarılarından daha yüksek olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to compare the effect of science teaching based on constructivist approach and based on traditional approach on achievements of science teacher candidates (3. grade). The subject of research consist of 80, 3. grade students who have studied at Science Education Department of Gazi Education Faculty in Gazi University and also have taken Science Laboratory II subject. Photosynthesis subject have been studied in one of the two classes (Control Group) according to traditional teaching method and in the other (Experimental Group) according to constructivist approach in 2002-2003 spring term of educational year during 4 weeks. Experimental design with pre test- post test has been used in the research. Analyze results have shown that the achievements of students who were educated by constructivist theory are higher than the achievements of students who were educated by traditional method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE FOTOSENTEZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNİN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeThe study of instruction of photosynthesis subject by constructivist approachen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage918en_US
dc.identifier.startpage905en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record