Coğrafya öğretiminde fotoğraf kullanımı
Abstract
Çocuklar, fotoğraflar sayesinde soyut olan konu ve kavramları daha kolay somutlaştırıp öğrenebilmektedir. Ayrıca çocuklar hatta yetişkinler görmedikleri şehir, ülke ve bölgeler ile farklı ölçeklerdeki mekânlarda yaşayan insanların yaşam tarzlarını fotoğraflar ile tanıma fırsatı elde etmektedirler. Bu açıdan değerlendirildiğinde içeriği iyi ve kaliteli fotoğraflar sınıfta en rahat şekilde bulunabilecek ve her yaş grubundaki öğrencilere kullandırılabilecek öğretim materyalleridir. Çocuklar fotoğraflara baktıklarında muhtemelen büyüklerin fotoğraflarda gördükleri detayları göremeyebilir ve kolaylıkla bir çıkarıma ulaşamayabilirler. Bunun için küçük yaşlardan başlayarak çocuklara fotoğrafları nasıl analiz edeceği, nasıl değerlendireceği ve neden fotoğraflarla çalışması gerektiği bilinci ve becerisi kazandırılmalıdır. Bu manada fotoğraflar bir bütün hâlinde veya parçalara ayrılarak kullanılabilir. Fotoğraflarda var olan olay, özellik ve bilgileri çocukların bulmasına ve kullanmasına yönelik sınıf içinde ve dışında aktiviteler yaptırılmalıdır. Sınıf içi ve dışı, fotoğraf ile yapılacak aktiviteler inceleme, analiz etme ve değerlendirme basamaklarından oluşmalıdır. Children can embody and learn abstract subjects and concepts more easily through photographs. In addition, children and even adults take the opportunity, thanks to photographs, to get to know cities, countries and regions as well as lifestyles of people living in places with different sizes which they have not seen before. When looked from that point of view, photographs with decent content and high quality prove to be instructional materials which are readily available in classroom and can be used by children of all ages. When a child looks at a photograph, he/she will probably not see the details, which adults are able to observe, and infer from them easily. Therefore, starting with early ages, children should be provided with the awareness and ability as to how to analyze a photograph, how to evaluate it or why he/she should work with photographs.In this sense, photographs can be used as a whole or in pieces. Activities should be organized, both in and outside classroom, in a way that will enable children to discover and use events, characteristics and information in photographs. Activities with photographs in and outside classroom should consist of the following stages: examination, analysis and evaluation.
Source
Türkiye Sosyal Araştırmalar DergisiVolume
0Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBek16WTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2208
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]