Show simple item record

dc.contributor.authorYalçın Karagöz
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:29:07Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:29:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFeU16RTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2393
dc.description.abstractBu çalışmada; değişkenler arasında ilişkiyi belirleyebilen ki kare testi ile ilişkinin yönünü ve ilişkinin derecesini belirleyebilen ilişki katsayıları üzerinde durulmuştur. Ki kare testinin dezavantajlarını giderebilecek ki kare kökenli ve tahmin hatasını azaltmaya dayalı ilişki katsayılarının yanı sıra ordinal (sıralayıcı) ölçekli ilişki katsayıları ve eta katsayısı da anlatılmıştır. Uygulama olarak Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin öğrencilerinin başarılarını etkileyen faktörler incelenmiştir. Öğrencilere ilişkin değişkenlerin boyutları ve ölçüm düzeyleri dikkate alınarak ilişki katsayıları belirlenmiştir. Bu ilişki katsayıları ile öğrencinin başarısını etkileyebileceği düşünülen faktörlerin, öğrencinin başarısını etkileyip etkilemediği, eğer etkiliyorsa, etkilemenin derecesinin ve yönünün ne olduğu belirlenmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the Chi Square that is used to determine whether there is a relationship between variables and the co-efficiency of relationship (association measures) that is used to determine if there is a direction and a degree will be emphasized. Moreover, decreasing the prediction mistakes and the relationship co-efficiencies with ordinal co-efficiencies and the scalar co-efficiencies with Eta co-efficiencies will be analyzed. The factors which affect the achievement of the students of the Faculty of Economical and Administrative Sciences, Cumhuriyet University were analyzed for this study. The relation co-efficiencies were determined by considering measurement levels and all the variations related to the students. Furthermore, it is determined whether the factors, what are considered to affect achievement of the students, affect the variations and the dosage of the effects and the direction of the effect.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleİlişki katsayıları ile öğrenci başarısını etkileyen faktörlerin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the factors that affect students' success with association measuresen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.endpage446en_US
dc.identifier.startpage425en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record