Show simple item record

dc.contributor.authorFeridun Merter
dc.contributor.authorHatice Yıldız
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:29:10Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:29:10Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNU5UYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2400
dc.description.abstractBu çalışmada 1924 yılından başlayarak Cumhuriyetten günümüze kadar yapılan lise Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programlarının Atatürk ilke ve inkılâplarının genç nesillere benimsetilmesi bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. 1970 yılına kadar yapılan programlar, dersle ilgili konu başlıklarından ve açıklamalardan oluşmaktadır. Bu nedenle bu araştırmanın kapsamı içerisinde yanıt aramaya çalışılan bazı kısımların eksik kalacağı muhakkaktır. Atatürkçülük konularının bütün derslere aktarılması 1986 yılından sonra olmuştur. Bu dönemden önce Atatürkçülük konularına Tarih dersi içerisinde verilen T.C. İnkılâp Tarihi dersinde yer verilmiştir. Buna rağmen 1986 öncesi ve sonrasındaki bütün Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programları incelenerek, Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili konu başlığı, içerik, yöntem ve açıklamalar araştırmada verilmiştir. Cumhuriyetten bu yana hazırlanan Felsefe ve Psikoloji programlarında Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili bir şey bulunmadığı için bu dersler araştırmanın kapsamı dışında tutulmuştur. Araştırmada ulaşılan Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji öğretim programlarındaki Atatürk ilke ve inkılâpları ile ilgili hedef, içerik, yöntem ve araç-gereçler ayrı ayrı sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study to evaluate the high school Literature, History, Geography and Sociology programs from Republic to the present day according to Ataturk’s Principles and Revolutions. In this study, document analysis which is one of qualitative inquiry methods was used. The curriculums up to 1970 consisted of titles and explanations about the lesson. Therefore it’s certain something that was tried to answered within the scope of the research will be inadequate. The Kemalist issues were incorporated in the curriculums after 1986. Befor this time, Kemalist issues had been incorporated in Turkey Republic Revoltion History which was being teached within History lessons. However all titles, context, methods and xplanations before and after 1986 have been referred in the research. Philolosphy and Psycology programs, up to now from Rebuplic, have nothing about Ataturk’s principles and revolutions. So they are exluded scope of this research. The scopes, context, methods and materials about Ataturk’s principles and revolutions, which have been accessed at Literature, History, Geography and Sociology programs have been submitted one by one.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleCumhuriyetten günümüze lise programlarının Atatürk ilke ve inkılâplarını genç nesillere benimsetmesi bakımından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of high school programs from republic to the present day in terms of adopting Ataturk’s Principles and Revolutions to the younger generationen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.endpage27en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record