Türkçe öğretiminde drama yönteminin gerekliliği
Abstract
Dil becerisi, kalıplaşmış kuramsal bilgilerden ziyade becerilere dayanır. Dil öğretiminde içerik ve uygun yöntem için bu kurala dikkat etmeliyiz. Türkçe öğretiminde kullanılacak olan yöntem ve teknikler içeriği, beceriye ve yerleşik alışkanlıklara çevirebilmesi gereklidir. Dil öğretiminde uygulamaya dayanan drama yöntemi bu nedenle kullanılabilir. Çalışmamızda drama yönteminin dil(Türkçe) öğretiminde kullanımının gerekçeleri ve faydaları üzerinde durulmuştur. The language skill based on skills rather than structured theoretical knowledge. In language teaching it is necessary for us to pay attention to this principle. Methods and techniques which are used for teaching of Turkish must convert the content into skill and acquired behavior. The drama method can be used since it is based on practice that converts skills into acquired behavior.. In this work, we relay on the reasons and advantages of using of drama method in teaching of language (Turkish).
Source
Türklük Bilimi AraştırmalarıVolume
0Issue
27URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBMU56azNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2411
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]