Show simple item record

dc.contributor.authorBayram Baş
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:29:20Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:29:20Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJd09ETXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2429
dc.description.abstractBu araştırma söz varlığı araştırmalarında ortaya konan verilerin çarpıklığını belirtmek ve bunun eğitim ortamına nasıl yansıdığını göstermek amacıyla yapılmıştır. Söz varlığı açısından yabancı ülkelerdeki araştırmalardan doğrudan aktarım suretiyle değerlendirmeye alınan verilerle, ülkemizdeki araştırmalardan elde edilen veriler arasında büyük tutarsızlıklar bulunmaktadır. Buna dair ölçütlerin belirsiz olması, ders kitabı ve okuma kitapları başta olmak üzere birçok eğitim ortamını da etkilemektedir. Aynı sınıf düzeyinde hazırlanan ders kitaplarının ortak kelime kullanımları çok düşük seviyededir. Bu durum farklı türlerde yazılmış okuma kitapları için de geçerlidir. Belirli bir hedef kitleye söz varlığı edinimi için yazılmış okuma materyalleri birbirlerinden çok farklı unsurları kazandırma yolundadırlar. Bu tutarsızlığın temel sebebi, sınıf seviyelerini dikkate alan söz varlığına dair kelime, deyim, ikileme, atasözü vb. unsurları içeren listelerin hazırlanmamış olmasıdır.en_US
dc.description.abstractThis study has aimed to determine the distortions of data seen in word property researches and to show its consequences into educational environment. In terms of word property, it can be seen considerable inconsistencies between the data directly taken from the researches in abroad and the data acquired from the researches in Turkey. The fact that the criteria about this situation are uncertain affects many educational environments, especially textbooks and reading books. Common word using in textbooks prepared for same class grade has very degree. Same situation is also seen in reading books written in different genres. It is seen that reading materials written for gaining word property to a particular target group seem to gain very different components from each other. The main reason of this inconsistency is the fact that the lists of word property components like word, idiom, proverb and repetition have not been prepared by considering class grades.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSöz varlığı araştırmalarında veri çarpıklığı ve eğitime yansımalarıen_US
dc.title.alternativeData distortions word property researches and its reflections to educationen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage129en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record