Show simple item record

dc.contributor.authorŞükran Pınar Ertekin
dc.contributor.authorGülay Yıldırım
dc.contributor.authorÖzlem Duran
dc.contributor.authorBüşra Cesur
dc.contributor.authorZehra Üstün
dc.contributor.authorElif Güler
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:32Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1305-0397
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjd05EVTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2474
dc.description.abstractAmaç: Çalışma ebelik bölümü öğrencilerinin meslek seçimine yöne- lik düşünceleri, mesleğe bakış açıları, mesleki güdülenme düzeyleri ve güdülenmeyi etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı türdeki çalışmanın örneklemini; İç Anadolu Bölgesi’nde lisans eğitimi verilen bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilim- leri Fakültesi Ebelik Bölümü’nün birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sını? arında öğrenim görmekte olan 220 öğrenci oluşturmuştur. Veri- lerin toplanmasında öğrencilerin sosyo-demogra? k özelliklerini içeren Kişisel Bilgi Formu ile Güdülenme Kaynakları ve Sorunları Ölçeği kul- lanılmıştır. Verilerin analizi; yüzdelik dağılım, Varyans analizi (ANO- VA) ve Student T testi, Kruskal Wallis, Mann-Whitney U, Tukey testi ve Bonferroni düzeltmeli Mann Whitney U testi ile yapılmıştır. Bulgular: Çalışmada öğrencilerin %59.5’inin ilk 10 tercihinde ebelik bölümünün yer aldığı, %47.3’ünün bölümü kendi isteği ile seçtiği, %69.1’inin başka meslek seçmeyi istediği, %74.5’inin mesleği kendine uygun bulduğu, %73.2’sinin toplumun bakış açısını kısmen olumlu kabul ettiği, %44.5’inin okula başlamadan önce mesleği kısmen olum- lu, %75.5’inin okula başladıktan sonra mesleği olumlu değerlendirdiği, %66.8’inin mesleği zor olarak değerlendirdiği bulundu. Öğrencilerin okudukları sınıfa göre içsel güdülenme, olumsuz güdülenme ve mes- leksel öğrenme güdülenmesi puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu (p<0.05), dışsal güdülenme arasında fark olmadığı (p>0.05) saptandı. Sonuç: Öğrencilerin eğitim hayatının birinci sınıfında olması mesleki güdülenmeyi olumlu yönde etkilemektedir. Üniversite tercihi yapacak öğrencilere ebelik mesleği ile ilgili bilgilendirmelerin yapılması, mes- leği kendine uygun bulanların bölümü tercih etmeleri, dördüncü sınıf öğrencilerinde mesleki güdülenmeye yönelik çalışmalara yer verilmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractAim: The study was conducted to determine midwifery students’ considerations regarding the choice of profession, professional perspectives, professional motivation levels and the factors affecting their motivation. Methods: The sample of this descriptive study comprised 220 &amp;#64257; rst-, second-, third- and fourth-year students studying at the Department of Midwifery Faculty of Health Sciences of a state University. To collect data, the Personal Information Form questioning socio-demographic characteristics of the students and Motivation Sources and Problems Scale were used. To analyze the data, percentage distribution, analysis of variance (ANOVA), the Student’s t-test, the Kruskal-Wallis, the Mann-Whitney U test, the Tukey test and Bonferroni-corrected Mann- Whitney U test were used. Results: In this study, it was found that 59.5% of the students placed midwifery in their &amp;#64257; rst 10 career choices. Other results showed that 47.3% of the students chose it willingly, while 69.1% wanted to choose another profession. In addition, 74.5% considered midwifery an appropriate profession for themselves, 73.2% somewhat agreed to the community’s point of view, 44.5% had somewhat positive views about midwifery before starting school, 75.5% had positive views about midwifery after starting school, and 66.8% considered midwifery a dif&amp;#64257; cult profession. In this study, the comparison of the students’ mean scores in terms of their school years revealed a statistically signi&amp;#64257; cant difference for intrinsic, negative and occupational learning motivation (p&lt;0.05), but no difference for extrinsic motivation (p&gt;0.05). Conclusion: The &amp;#64257; rst year of education affected the students’ professional motivation positively. It is recommended that students starting university education be informed of the pros and cons of midwifery, be motivated to choose a career which they consider appropriate for themselves and that the fourth-year students be provided with training about professional motivation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAna çocuk sağlığı hizmetlerinde kilit rolde olan ebe adaylarının güdülenmeleri yeterlimi? bir anket çalışmasıen_US
dc.title.alternativeAre midwife candidates who play a key role in maternal child health services motivated well enough? a survey studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHemşirelikte Eğitim ve Araştırmaen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage31en_US
dc.identifier.startpage22en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record