Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:37Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:37Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjNU5EZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2540
dc.description.abstractBu araştırma, okullarda inf ormal iletişim düzeyini ve inf ormal iletişimin hangi boyutlardan oluştuğunu belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. İnf ormal iletişim ölçeği için çalışma grubu, Sivas il merkezindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarından seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yoluyla 25 ilköğretim okulu ve 10 ortaöğretim okulunda görev yap an bütün öğretmenlerdir. Okullarda görev yap an 1120 öğretmenden geri dönen ve işlenmeye uygun olan 670 öğretmen üzerinden çalışma yürütülmüştür. Öğretmenlerin 360 ’ı erkek, 310 ’u kadındır. Açımlayıcı f aktör analizi sonucunda “inf ormal iletişim ölçeği ” dört f aktörlü bir ölçek olarak kabul edilmiştir. Doğrulayıcı f aktör analizi sonucunda, ölçeğin alt f aktörleri, birinci f aktör “Arkadaşlık ” ikinci f aktör “Eğlenme ” üçüncü f aktör “Etkileme ” dördüncü f aktör “Bilgi ” başlıklarıyla isimlendirilmiştir. Bu çalışma ile okullarda inf ormal iletişim düzeylerini belirlemek ve bu düzeylerin hangi alanlarda yoğunlaştığını tesp it etmek için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe p urp ose of the p resent study is to develop a reliable and valid scale to determine the level and extend of inf ormal communication at schools. The samp le f or inf ormal communication scale are all the teachers working in 25 p rimary schools and 10 secondary schools in Sivas chosen according to suitable samp ling method, which is one of the random samp ling methods. This study was conducted with 670 of 1120 teachers, who turned back and were available f or data collection. Among the teachers 360 were men and 310 were women. As a result of exp loratory f actor analysis, inf ormal communication was f ound about to have f our f actors. As a result of conf irmatory f actor analysis, the sub f actors were named as: “Friendship ”, “Entertainment ”, “Aff ecting ” and “Inf ormation ”, resp ectively. A reliable and valid scale has been develop ed in order to determine inf ormal communication levels and to f ind out on which f ields these levels intensify.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleA Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scaleen_US
dc.title.alternativeİnformal İletişim Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.identifier.startpage83en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record