Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterliklerine Katılma ve Sahip Oluş Derecelerinin İncelenmesi
Abstract
Bu araştırma beden eğitimi öğretmenlerinin özel alan öğretmen yeterliklerine katılma derecelerinin belirlenmesi ve yeterliklere sahip oluş derecelerinin ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma 267 beden eğitimi öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada altı boyuttan ve 30 alt yeterlikten oluşan beden eğitimi öğretmeni özel alan yeterlikleri ve demografik bilgilerden oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçme aracı, yeterliklere katılma düzeyleri ve yeterliklere sahip olma düzeylerini ölçen 5’li likert tipindedir. Verilerin analizinde, frekans, yüzde ve “t” testi kullanılmıştır. İstatistiksel hesaplamalarda anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre yeterliklere katılma (4.17±.28) puan ortalamaları ile sahip oluş (3.85±.41) puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur (p<.01). Ayrıca cinsiyete göre yeterliklere katılma puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunurken (p<.05), cinsiyete göre yeterliklere sahip olma puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır (p>.05). Araştırma sonuçlarına göre beden eğitimi öğretmenlerinin yeterliklere katılma puanları, yeterliklere sahip olma puanlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Bu durum beden eğitimi öğretmenlerinin yeterlikleri tam olarak alanda uygulayamadıkları şeklinde yorumlanabilir. The purpose of this study was to investigate the degree of teachers’ competence of private field and reveal the degree of competence ownership. The research was concluded with 267 physical education teachers. A measurement tool which comprises of both compentences of physical education teachers and demographic informations was used in the research. The measurement tool is a five point likert scale which measures both levels of attendant and ownership of the compentences. Data were analysed using frequence, percentiles and “t” test. Significance level was determined as .05 in the statistical computations. According to the findings of the research, a significant difference (p<.01) was determined between average scores of compentence attendance (4.17±.28) and average scores of competence ownership (3.85±.41). Moreover, while significant difference was determined in average scores of compentence attendance vary by gender (p<.05), there was no significant difference in the average scores of competence ownership vary by gender (p>.05). According to results of the research, scores of compentence attendance of physical education teachers were found higher than their scores of competence ownership. This situation can be interpreted as physical education teachers are not be able to implement competences in their fields.
Source
Spor Bilimleri DergisiVolume
25Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneE56azRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2546
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]