Show simple item record

dc.contributor.authorHalis Demir
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:38Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:38Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1301-1197
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneE5ERTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2548
dc.description.abstractOkumak hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Daha verimli okumak için bir yöntem olarak ‘5N 2K’ ele alınabilir. Bugün ‘5N 2K’ bir yöntem olarak ders kitaplarında yer almaktadır. Yöntem, Türkçe, sosyal bilgiler, hadis, ta- rih ve coğrafya metinlerinde kullanılabilir. ‘5N 2K’ ya yakın yöntemlerden birisi buldurma yöntemidir. Buldurma yöntemi kavramların, ilkelerin, ge- nellemelerin öğretimine uygundur. Ancak, tarihi olayların, olguların öğre- timinde, uygulanması oldukça sınırlıdır. ‘5N 2K’ ya yakın diger bir yöntem ise soru-cevap yöntemidir. Bu yöntem, ögrencilerin belli soruların karşılığı olan kalıplaşmış cevapları ezberlemeleri ve o sorular sorul-duğunda cevap- ları olduğu gibi söylemeleri esaslarına dayanır. ‘5N 2K’ verimli okuma yöntemiyle öğrenciler Türkçe dersi için cümlenin öğelerini öğrenirler. Okuduklarını soru ve cevapla dikkatlerini topladıkları için daha iyi anlarlar. Tarih vb. dersler için yer, zaman ve kişi üzerinde yo- ğunlaştıkları için olayları daha sağlıklı bir şekilde tahlil ederler. Sebep so- nuç ilişkilerini daha rahat kurabilirler: Öğretmen sınıf listesini kullandığı için, kısa sürede, daha çok öğrenciyi isim olarak tanır, onlara isimleriyle hi- tap edebilir. 5N 2K buldurma ve soru-cevap tekniğine benzemektedir. Fa- kat metin ve okuma merkezli olması onu Bu ikisindenayırmaktadır. u yön- temin uygulaması için seçilen örnek bir hadistir.en_US
dc.description.abstractReading has become a part of our lives. Can be considered as a more effici- ent method to read “5N 2K” Today 1K 5W is located in amethod as textbooks. Method, Turkish, social sciences, hadith, used in history and geography texts. One of the proposed method is close to what we Bul- duru method. Bulduru method of the concepts, principles and conforms to the teaching of generalization. However, historical events, not applicable in the teaching of the subjects. Another method is the question-answer met- hod. Memorizing formulaic responses which correspond to specific ques- tions of the students and say it was based on the principles as well as the answers when we asked questions. With 5N 2K efficient method of reading students learn the elements of the sentence for the Turkish language. Read the question and answer because they understand better focus their atten- tion. History and so on. course for place, time and events in a healthy way than they assays because they focused on people. Can establish the cause and effect relationships more comfortable: it uses the class teacher list, as soon as possible, more students will be recognized as a name, can be add- ressed by their names. 5N 2K Bulduru and is similar to the question-answer method. But be based reading text and separates him from the others. Sample selected for the application of this method is a hadith.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.title5N 2K’ VERİMLİ OKUMA YÖNTEMİen_US
dc.title.alternative5N 2K’ Efficient Method Of Readingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage264en_US
dc.identifier.startpage241en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record