Show simple item record

dc.contributor.authorSoner Doğan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:38Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:38Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnek5UWXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2550
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul kültürünün akademisyenler ve öğrenciler üzerindeki etkilerinin akademik personelin görüşlerine dayanılarak değerlendirilmesidir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum desenine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmada, katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu; (rumuz) ilinde görev yapan 12 öğretim görevlisinden oluşmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretim görevlilerinin görüşlerine göre okul kültürü akademisyenlerin ve öğrencilerin okula bağlılığını, kurumdaki iletişimini, motivasyonunu, sorumluluk bilincini, aralarındaki etkileşimi; öğrencilerin okula bakış açısını, öğrenci başarısını etkilemektedir. Ayrıca okul kültürünün görülebilen boyutlarının akademisyenlerin ve öğrencilerin faaliyetlerini etkilediği; okul kültürünün alt boyutlarının genel olarak olumlu algılandığı ve iletişim boyutunun en önemli boyut olarak görüldüğü sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the effect of school culture on academicians and students with regard to the opinions of the academic staff. The study is carried out in accordance with the Case study through qualitative research methods. The participants were determined with the criterion sampling method which is one of the purposeful sampling methods. The study group of the research is composed of the 12 academicians serving in the province of (alias). In the study, a semi-structured interview form was used as data collection tool. According to the views of academicians, it was found that the school culture had effects on academicians and students dedication to school, communication in the institution, motivation, the sense of responsibility, the interaction between them, guidance; students' point of view on school, success of the students. Furthermore the results obtained that the visible side of schools affected the activities of academicians and students; sub-dimensions of school culture perceived generally positive and communication is seen as the most important dimension.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Kültürünün Akademisyen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the School Culture According to the Academicians’ opinionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage230en_US
dc.identifier.startpage207en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record