GÜNDEM BELİ RLEME TEORİ S İ BAĞ LAMINDA 30 MART 2014 YEREL SEÇİ MLERİ N İ N BASINDA SUNUMU: AKP VE CHP ÖRNEĞİ
Abstract
Türkiye, siyasal bir deneyim olan ve bireysel bir tercih çerçevesinde gerçekleş en yerel seçim sürecini ve/veya olgusunu çok partili döneme geçildiğ inden beri birçok kez yaş amış ve tecrübe etmiş bir ülkedir. Çok partili siyasi hayatın baş ladığ ı dönemden günümüze kadar Türkiye’de medya siyaset iliş kisi hep tartış ma konusu olmuş tur. Parlamenter demokrasilerin vazgeçilmez bir yapı taş ı olan medya, demokratikleş me sürecini sürdüren veya tamamlayan ülkelerde etkin rol oynamış ve çoğ ulcu liberal yaklaş ımla dördüncü güç olarak ta kabul edilmiş önemli bir kavramdır. Medya eleş tirilirken baş vurulan “yandaş medya” veya “taraflılık/parti bülteni” gibi yakış tırmaların arttığ ı bu dönemde, medya siyaset iliş kisi tartış maları da oldukça alevlenmiş tir. Bu çalış ma kapsamında yerel seçim süreci içerisinde Türk basınının siyasal gündemi Hürriyet, Sabah, Yeni Ş afak ve Sözcü gazeteleri örneğ inde belirlenmeye çalış ılmış tır. Çalış mada adı geçen gazeteler içerik analizi yöntemiyle incelenmiş tir. Araş tırma sonucunda gazetelerin siyasal gündemi yansıtma tutumuyla ilgili anlamlı görüş ler elde edilmeye çalış ılmış tır. Turkey is a country that has experienced local election process and/or phenomenon several times which is a political experience and takes place within the context of individual choice since the beginning of multiparty period. From the beginning of multiparty period onwards, the relation between media and politics has always been a matter of discussion. The media, which is an inseparable part of parliamentary democracies, is a concept which has played an important role in countries undergoing or having completed the process of democratization, and it is accepted as the fourth power according to pluralist liberalism approach. In this period when there are attributions such as " biased media" or "subjectivity/party bulletin" while the media is being criticized, the discussions regarding the relation between politics and media have also heated up. Within the context of this study, the political agenda of Turkish media was determined through the examples of Hürriyet, Sabah, YeniŞ afak and Sözcü newspapers.The newspapers mentioned in the study has been analyzed through content analysis method.As a result of the study, we tried to obtain significant views concerning the newspapers' attitude to reflect the political agenda.
Source
The Turkish Online Journal of Design, Art and CommunicationVolume
4Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrd01qWXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2565
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]