Show simple item record

dc.contributor.authorMehmet Nuri Gömleksiz
dc.contributor.authorEbru Bozpolat
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:41Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-9702
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVM01EUTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2573
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin hikâye haritası yöntemine ilişkin görüşlerini ortaya koyabilecek geçerli ve güvenilir bir hikâye haritası ölçeği (HHÖ) geliştirmektir. Araştırmaya Sivas İl merkezinde seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenen yedi ilköğretim okulunda 5. sınıfta öğrenim gören 302 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin 152’si kız, 150’si de erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Yapılan faktör analizi sonucunda üç faktör ve 20 maddeden oluşan bir ölçek elde edilmiştir. Faktörler ‘fayda’ (?:.818), ‘kullanışlılık’ (?:.855) ve ‘etki’ (?:.683) olarak adlandırılmıştır. Ölçeğinin tümünün Cronbach alpha güvenirlik katsayısı .838 olarak belirlenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonuçları ölçeğin faktör yüklerinin .501 ile .765 arasında değiştiğini ve açıkladığı toplam varyansın % 48.505 olduğunu ortaya koymuştur. Yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre üç faktörlü modelin iyi uyum verdiği görülmüştür (?2=301.161, sd=167, RMSEA=.050, NFI=.92, CFI=.96, GFI=.91 AGFI=.89 ve SRMR=.049). Elde edilen sonuçlar ışığında; ölçeğin, geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ölçekte bulunan maddelerin öğrencilerin hikâye haritası yöntemine ilişkin görüşlerini ortaya koyacağı düşünülmektedir. Ayrıca bu ölçek, ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin hikâye haritası yöntemine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla geliştirilen ilk ölçme aracı olması açısından önemlidir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a valid and reliable story mapping scale that will help primary school students emphasize their views about story mapping method. Totally 302 fifth grade primary school students from seven primary schools selected randomly in Sivas city center participated in the study. The study included 152 male and 150 female students. According to the factor analysis results, a scale including 20 items with three factors was developed. The factors were named as ‘benefit (α:.818)’, ‘usefulness’(α:.855) and ‘effect’ (α:.683). Cronbach alpha reliability coefficient of the total scale was calculated to be .838. Exploratory factor analysis showed that the factor loadings ranged between .501 and .765 and they explained 48.505 % of the total variance. According to the results of confirmatory factor analysis fit index values of the three-factor model were χ2=301.161, df=167, RMSEA=.050, NFI=.92, CFI=.96, GFI=.91 AGFI=.89 and SRMR=.049. The results revealed that the scale was valid and reliable. It is expected that the items will contribute students express their opinions toward story mapping method. In addition, this scale is important as it is the first scale developed to measure primary school students’ perceptions of story mapping method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleHikâye haritası ölçeğine ilişkin geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA study of validity and reliability of story mapping scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record