Show simple item record

dc.contributor.authorFatih Karakaş
dc.contributor.authorEgemen Ermiş
dc.contributor.authorNecati Alp Erilli
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:41Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1309-5110
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVM01USTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2574
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Polis Meslek Yüksekokulu (PMYO) öğrenci adaylarının çoklu zekâları ile fiziki yeterlilik parkur süresi ve cinsiyet arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya 20 Mayıs-10 Haziran 2012 tarihleri arasında Polis Meslek Yüksekokullarında öğrenci olabilmek için fiziksel yeterlilik sınavına giren 868 erkek, 136 bayan olmak üzere toplam 1004 PMYO adayı gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak fiziki yeterlilik parkur süreleri, bilgi formu ve “Çoklu Zekâ Envanteri” kullanılmıştır. Bilgi formunda adayların, aileleri ve spor alışkanlıkları ile ilgili 12 soru bulunmaktadır. Likert tipinde olan Çoklu zekâ envanteri 10 bölüm ve toplam 80 maddeden oluşmaktadır. Verilerin istatistiksel analizi tek yönlü varyans analizi ve t-testi ile yapılmıştır. Çalışmaya katılan erkek ve bayan öğrenci adaylarının çoklu zekâ puanları arasında sözel, mantıksal, görsel, müziksel, bedensel, içsel ve doğacı zekâ puanları açısından bayanlar lehine anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Cinsiyetler arasında sosyal zekâ puanları açısından ise anlamlı fark yoktur (p>0.05). Süre değişkenine göre ise sosyal, görsel ve müziksel zekâ alanlarında farklılık görülürken (p<0.05), bayan ve erkek adaylarda ayrı ayrı süre değişkeni göz önünde bulundurulduğunda, hiçbir zekâ puanı açısından anlamlı fark bulunamamıştır (p>0.05). Sonuç olarak, cinsiyet değişkeninin çoklu zekâ puanlarında etkisi olmasına rağmen, adayların zekâ puanlarının süre değişkeni üzerinde bir etkisi olmadığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship between the physical aptitude test track time, multiple intelligences and gender of Vocational Police High School prospective students. 1004 prospective students-868 male and 136 female- entering the physical aptitude test to be able to become a studentVocational Police High School between the dates 20 May-10 June 2012 participated in the study voluntarily. The data were collected through physical aptitude track times, an information form and a “Multiple Intelligences Questionnaire”. The information form included of a total of 12 questions about the students, their families, and their sports habits. The Multiple Intelligences Questionnaire was Likert type and included 10 parts and a total of 80 items. One-way ANOVA and independent sample t-test were used for statistical analyses. Verbal, logical, visual, musical, bodily-kinesthetic, intrapersonal and naturalistic intelligence scores of the female participants were significantly higher than those of male students’ (p&lt;0.05). However, there was no significant difference between genders in terms of in terms of interpersonal intelligence (p&gt;0.05). While a significance was found between interpersonal, visual and musical intelligence scores in terms of time variable (p&lt;0.05), there was no significant difference in any of the multiple intelligence scores when time variable was considered for female and male prospective students separately (p&gt;0.05). Asconclusion, it can be said that although gender variable has an effect ın the multiple intelligence scores, time variable did not have any effect on the multiple intelligence scores of prospective students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrman Mühendisliğien_US
dc.titlePolis meslek yüksekokulu öğrenci adaylarının fiziki yeterlilik parkur süresi ile çoklu zekaları ve cinsiyet arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSpor ve Performans Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.identifier.startpage18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record