Show simple item record

dc.contributor.authorÖzlem Duran
dc.contributor.authorHaldun Sümer
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:42Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1309-5471
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVMU1Ua3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2579
dc.description.abstractAmaç: Araştırmanın amacı; ebelik öğrencilerinin sosyo-demografik özelliklerinin ve eğitim süreçlerinin, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarına olan etkisinin belirlenmesidir. Yöntem: Araştırma, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında, bir üniversitenin Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü’nde öğrenim gören 132 öğrenci üzerinde tanımlayıcı olarak yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve 48 maddeden oluşan 4’lü likert tipi Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirmesi; SPSS 14.0 programı ile yapılmış, değerlendirmede sayı ve yüzdelik dağılım, student t testi, Man Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Değişkenler arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının belirlenmesinde p<0.05 değeri temel alınmıştır. Bulgular: Araştırmaya alınan öğrencilerin ölçek toplam puanı 126.73±20.91, alt grup ölçek puanları; kendini gerçekleştirme 37.62±6.63, sağlık sorumluluğu 24.18±5.49, egzersiz 9.58±3.29, beslenme 15.94±3.22, kişilerarası destek 21.06±3.88 ve stres yönetimi 18.31±3.83’tür. Öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ile ilgili aldıkları puanlar değişkenlere göre incelendiğinde; evli öğrencilerin, babası ortaokul ve üzeri öğrenime sahip olanların, aylık gelir düzeyi yüksek olanların, aylık gereksinimleri yeterli düzeyde karşılananların, sportif aktivitelere katılanların diğerlerinden daha yüksek puana sahip oldukları ve aradaki farkın istatistiksel açıdan anlamlı olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Sonuç: Araştırmada; öğrencilerin Sağlıklı Yaşam Biçimi Ölçeği puan ortalamasının orta düzeyde olduğu belirlenirken, en yüksek puan ortalamasının kendini gerçekleştirme, kişilerarası destek ve beslenme alt gruplarında olduğu, medeni durum, ebeveyn öğrenim durumu, aylık gelir düzeyi ve sportif aktivitelere katılma durumunun sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını etkilediği bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this research was to determine healthy lifestyle behaviors effect of socio- demographic characteristics and educational processes on midwifery students. Method: The study was carried in the academic year 2006-2007 at Midwifery Department of High School of Health in university as a descriptive design was conducted on 132 students attending. In the collection of the data personal information form and consisting of 48 items that are rated four point likert-type Healthy Lifestyle Behavior Scale were used. The data were evaluated by SPSS 14.0 program. The data were analyzed using number and percentage distribution, student's t test, Man-Whitney U test, Kruskal-Wallis test and analysis of variance. Statistically significant relationship between the variables in determining were based on p&lt;0.05 value Results: Total score of Healthy Lifestyle Behavior Scale of the students participating in the research is 126.73&plusmn;20.91 and sub-group scale scores; self-actualisation is 37.62&plusmn;6.63, health responsibility is 24.18&plusmn;5.49, exercise is 9.58&plusmn;3.29, nutrition is 15.94&plusmn;3.22, interpersonal support is 21.06&plusmn;3.88, stress management is 18.31&plusmn;3.83. When the healthy lifestyle behaviors of the students and the related scores they got are studied according to the variables, it was seen that the students whose fathers&amp;#8217; have a middle school or higher degree, with high income levels, monthly requirements met sufficiently, and participate in sports activities have higher scores and the difference is statistically significant (p&lt;0.05). Conclusion: The Healty Healthy Lifestyle Behavior Scale mean score of the students was found to be in moderate level in the study. The highest mean scores obtained from the scale were found sub-groups that self- actualisation, interpersonal support and nutrition. Marital status, parental education level, income level and to participate in spors activities status were found to affect the behavior of a healthy lifestyle.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleEbelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve etkileyen faktörleren_US
dc.title.alternativeHealthy lifestyle behaviors and related influencing factors of midwifery studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.identifier.startpage40en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record