Mantık eğitiminde soru-cevap yöntemi
Abstract
İslâm kültürü içerisinde medreselerin kuruluşundan günümüze kadar eğitim müesseselerinde okutulmakta olan mantık dersi, bilginin temellendirilmesinde önemli bir yer tutmaktadır. Hayatî öneme haiz olan bu dersin öğretimiyle öğrenci başarısını olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Ancak mantık öğretimi sırasında birtakım zorluklarla karşılaşılmaktadır. Bu zorlukları aşmak için farklı yöntemlerin kullanılması gerekli görülmüştür. Bu makalede tarihten günümüze, eğitimde çokça kullanılan yöntemlerden biri olan soru-cevap yöntemi kısaca tanıtılarak; bu tarzda yazılmış bazı mantık kitaplarından hareketle mantık eğitiminde soru-cevap yönteminin nasıl uygulanabileceği gösterilmeye çalışılmıştır. The lesson of logic is very important for students to base their knowledge in reason from the establishment of Madrassas to the present. Teaching of this important lesson in the schools will affect positively the achievements of students. However, the teaching of logic has encountered some difficulties. It seems to be necessary to use different techniques to overcome these difficulties. In this study, question and answer method which has been mostly used in education is summarized briefly. Departing on some logic books which have been written in this form, we will try to put some examples about how we can use this question and answer method in the teacing of logic.
Source
Kutadgubilig: Felsefe Bilim AraştırmalarıVolume
0Issue
25URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZd05UUXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2590
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]