Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Tayyar Uğurlu
dc.contributor.authorNeslihan Ceylan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:49Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU9ESTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2636
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yöneticilerine ilişkin algıladıkları etik liderlik davranışlarının örgütsel yaratıcılıkları ile ilişkisi olup olmadığını incelemektir. Ayrıca ortaöğretim kurumlarının örgütsel yaratıcılıklarında, öğretmenlerin bireysel ve yönetsel yaratıcılık algıları öğretmenlerin demografik (cinsiyet, yaş, eğitim durumu, branş, okul türü) özellikleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın, çalışma grubunu 2011–2012 eğitim-öğretim yılı Sivas ili merkezinden seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen Anadolu-Fen liseleri, genel liseler ve özel liselerde görev yapan 300 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan biri “Örgütsel Yaratıcılık Ölçeği”, diğeri ise “Etik Liderlik Ölçeği”dir. Araştırmada verilerin çözümlenmesi için betimsel istatistiklerden t testi, ANOVA testi, korelasyon ve basit regresyon analizleri yapılmıştır. Analiz sonucunda öğretmenlerin örgütsel yaratıcılık algıları ile yöneticilerine ilişkin etik liderlik algılarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yöneticilerine ilişkin etik liderlik algılarının öğretmenlerin bireysel yaratıcılık algılarıyla ilişkisi yokken yönetsel yaratıcılık algılarıyla 0.05 düzeyinde anlamlı ilişki bulunmuştur. örgütsel yaratıcılık, liderlik, etik liderlik.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze whether whether there is a significant relationship between teachers’ perceptions on ethical leadership behaviors of their managers and organizational creativity.. Also, teachers’ indivudual and administrative creativity perceptions were analyzed regarding demographic features of teachers (gender, age, education, branch, kind of school). The study group of the research includes 300 teachers, selected randomly from private and state high schools, Anatolian and Science High Schools in Sivas during the education year 2011 – 2012. “Organizational Creativity Scale” and “Ethical Leadership Scale were used to collect the data”. In order to analysis the data in research, t test, ANOVA test, correlational and simple regression analysis were performed. As a result of analysis, it has been observed that teachers’ organizational creativity perceptions and their ethical leadership perceptions of their managers were at medium level. It is concluded that while there is low relationship between teachers’ ethical leadership perceptions about their managers and their personal creativity perceptions, there is a high level relationship with executive creativity perceptions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin örgütsel yaratıcılık ve etik liderlik algılarının incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.identifier.startpage96en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record