Show simple item record

dc.contributor.authorFiliz Sayar
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:49Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1304-2947
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBd09URTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2639
dc.description.abstractGiriş: Bu araştırmanın amacı, genç ve yaşlı yetişkinleri somut/soyut bellek materyali kullanarak yönlendirilmiş unutma açısından karşılaştırmaktır. Gereç ve Yöntem: Araştırmaya 50 sağlıklı genç (17-24 yaşları arasında) ve 46 sağlıklı yaşlıyetişkin (65- 84 yaşları arasında) gönüllü katılmıştır. Somut ve soyut sözcüklerin sunulduğu biryönlendirilmiş unutma çalışması sonunda katılımcılara hatırlama ve tanıma görevleri verilmiştir. Bulgular: Varyans analizi (ANOVA) sonuçları ışığında, hatırlamada kelimelerin somutluk etkisi değişkeninin temel etkisi hariç (p=0,11) hatırlama ve tanımada yaş, yönerge türü ve kelimelerin somutluk düzeyi değişkenlerinin temel etkileri (hatırlamada sırasıyla, p <0,001 0,01; tanımadasırasıyla, p <0,001 0,01 ve 0,01) ve ortak etkileri (hatırlamada sırasıyla, p <0,01 0,001 ve 0,001;tanımada sırasıyla, p <0,001 0,01 ve 0,001) istatistiki olarak anlamlı bulunmuştur. Sonuç: Genç yetişkinlerin sadece hatırlamada soyutluk etkisi gösterirken, yaşlı yetişkinlerin isehem hatırlama hem de tanımada somutluk etkisi gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Yani, gençliktesoyut hatırlamaya eğilimli zihin, yaşlılıkta daha fazla somut materyale yönelmektedir. Ayrıca, yaşlanmayla birlikte inhibisyon mekanizmasının bozulması sebebiyle kişiler daha fazla ilgisiz bilgiyeyönelmektedir.en_US
dc.description.abstractdirected forgetting, using both abstract and concrete memory materials. Materials and Method: 50 healthy younger (aged 17-24 years) and 46 healthy older (aged 65-84 years) volunteers were included in the study. After a directed forgetting study phase in which abstract and concrete words were presented, the participants were given recall and recognition tasks. Results: In the light of ANOVA results, the main (p &lt;0.001 0.01, in recall respectively; p &lt;0.001 0.01 and 0.01, in recognition respectively) and interaction effects of age, instruction type and concreteness level in both recall and recognition were found to be significant (p &lt;0.01 0.001 and 0.001, in recall respectively; p &lt;0.001 0.01 and 0.001, in recognition respectively), except for the main effect of concreteness level in recall (p=0.11). Conclusion: It was concluded that the younger subjects showed an abstractness effect only in recall tasks, while the older participants displayed a concreteness effect in both recall and recognition tasks. Thus, the mind that tends to retrieve abstract materials in youth tends to retrieve more concrete materials in old age. In addition, with aging, people tend to process more irrelevant information by disrupting the inhibition mechanism.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCerrahien_US
dc.titleHOW DO OLDER AND YOUNGER ADULTS DIFFER IN DIRECTED FORGETTING?en_US
dc.title.alternativeYAŞLI VE GENÇ YETİŞKİNLER YÖNLENDİRİLMİŞ UNUTMA AÇISINDAN NASIL FARKLILAŞIRLAR?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Geriatri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage298en_US
dc.identifier.startpage290en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record