Show simple item record

dc.contributor.authorSoner Doğan
dc.contributor.authorSelçuk Beşir Demir
dc.contributor.authorMehmet Ali Pınar
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:51Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE1ERTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2651
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokula başlama yaşının 72 aydan 66 aya indirilmesine, zorunlu eğitimin 4+4+4 şeklinde 12 yıllık kesintili eğitime dönüştürülmesine, bakanlığın gerçekleştirdiği alan/yan alan değişikliklerine ve yeni eğitim sisteminin uygulanışı sırasında yaşanan sorunlara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden; olgubilim (fenomenoloji) desenine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmada amaçlıörnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, İç Anadolu Bölgesi'nde X ilinin Y ilçesinde görev yapan 6 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Görüşme verilerinin yorumlanmasısürecinde betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli karşılaştırma tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcılar 12 yıllık zorunlu eğitim sistemini savunurken, okullardaki alt yapı eksikliğini, okula başlama yaşını, öğretmenlerin branş değişikliğini ve hizmet içi eğitimin yetersizliğini eleştirmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the 4 +4 +4 education system in accordance with the opinions of classroom teachers. The study was carried out pursuant to the pattern of phenomenological method that is one of the qualitative research methods. Among the purposeful sampling methods, the criterion sampling method was used in the study. The study group of this study is composed of 6 classroom teachers working in the Y district of the X province of Central Anatolia Region. In the interpretation process of the interview data, descriptive analysis, content analysis and constant comparison technique were used. According to the research findings while participants advocate the 12-year compulsory education system, they criticize lack of infrastructure in schools, school starting age, teachers' branch change and lack of in-service training.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEvaluation of the 4+4+4 Continous Compulsory Education in Line with the Opinions of Classroom Teachersen_US
dc.title.alternative4+4+4 Kesintili Zorunlu Eğitim Sisteminin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage517en_US
dc.identifier.startpage503en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record