Science and Technology Teachers' Views about the Level of Inquiry in Science Experiments
Abstract
Fen deneyleri, öğrencilerin fen kavramlarını öğrenmelerini ve bilimsel süreç becerilerini geliştirmelerini sağlayan etkili bir yöntemdir. Bu nedenle Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin deneydeki problem, yöntem ve sonuç-yorum bölümlerinin öğrenciye önceden verilme düzeyi yani açıklık düzeyinin önemiyle ilgili görüşlerinin ortaya çıkarılması önemlidir. Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin fen deneylerinin açıklık düzeyine ilişkin görüşlerini araştırmaktır. Araştırmaya üç farklı ilden toplam 118 Fen ve Teknoloji dersi öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak; "Fen Deneylerinin Açıklık Düzeyi Anketi" ve "Fen Deneylerinin Açıklık Düzeyi Hakkında Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" kullanılmıştır. Anketin her maddesi için "katılıyorum", "kararsızım" ve "katılmıyorum" kategorilerine verilen yanıtların yüzde ve frekans dağılımı incelenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen nitel veriler ise betimsel ve içerik analiz ile incelenmiştir. Sonuçlar, öğretmenlerin "kılavuzlu araştırma" türü deneye uygun olduğunu yani problemin ve yöntem bölümünün deneyden önce öğrenciye verilmesi gerektiği, deneyin sonucuna ise öğrencinin ulaşması gerektiği görüşüne sahip olduklarını göstermektedir. Öğretmenlerin deneylerin açıklık düzeyi hakkındaki tercihlerini öğrenci düzeyi, süre, sınıf mevcudu ve laboratuvarın fiziksel koşulları etkileyebilmektedir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak, öğretmenlerin farklı açıklık düzeyindeki deneyler hakkında bilgilerini becerilerini geliştirmek ve karşılaşacakları sorunları çözmelerine yardımcı olmak için hizmet içi eğitim kurslarının düzenlenmesi önerilmektedir. Ayrıca öğretmenlerin öğrenme ve öğretme hakkındaki görüşleri ile deneyler hakkındaki görüşlerinin ilişkisi araştırılabilir Science experiments are considered as an effective way to improve students' learning of science concepts and science process skills in science education. Therefore, to understand how important providing students with guidance about the characteristics of experiments (problem, procedure and solutions), that is, the level of inquiry in science experiments, Science and Technology teachers' views should be examined. The aim of this study is to investigate Science and Technology teachers' views about the level of inquiry in science experiments. 118 Science and Technology teachers from three different cities participated in this study. The following data collection tools were used: "Level of Inquiry in Science Experiments Survey" and "Semi-structured Interview Form about the Level of Inquiry in Science Experiments". Qualitative data gathered from semi-structured interview forms were analyzed with descriptive and content analysis. Results show that teachers held a "guided inquiry" view, that is, the problem and procedure should be given to the students before conducting the experiment and the conclusion should be open-ended in the experiment. Students' level, timing, classroom size, and physical conditions of the laboratory may affect teachers' preferences about the level of inquiry in experiments. Based on the results of the study, it is suggested that professional development courses can be organized to help teachers to improve their knowledge and skills about experiments with different level of inquiry and solve the problems they may encounter. Moreover, the relationship between the teachers' views about teaching and learning and experimentsshould be investigated.
Source
İlköğretim Online (elektronik)Volume
13Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE1ERXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2652
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]