Show simple item record

dc.contributor.authorSoner Doğan
dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorHamdi Karakaş
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:52Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE9UTTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2660
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; etkili bir sınıf yönetim süreci oluşturulmasında öğretmen davranışlarının ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine dayanarak değerlendirmektir. Nitel bir çalışma olup durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla ilgili literatür taranmış ve araştırmada kullanılmak üzere 9 adet açık uçlu soru hazırlanmıştır. Bu sorular, maximum çeşitlilik örnekleme yöntemine dayanılarak belirlenen 18 öğretmene yöneltilmiştir. Veriler görüşme formu aracılığı ile toplanmış olup betimsel ve içerik analizi yöntemleriyle incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler; sınıf kurallarının önceden belirlenmesinin, öğrencilerin fikirlerinin alınmasının, planlı derse girilmesinin, planlı öğretimin, farklı yöntem ve tekniklerin, iletişim becerilerinin, zaman yönetiminin, öğretmenin model olmasının ve etkinlikler arası geçişlerin sınıf yönetimi sürecini olumlu etkilediğini; cezanın sınıf yönetim sürecini kısmen olumlu etkilediğini ifade etmişlerdiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate teacher behaviour in creating an effective classroom management process with regard to the views of the teachers working in primary and secondary schools. This is a qualitative study in which the case study design was used. The related literature was scanned and 9 open-ended questions were prepared. These questions that based on maximum variation sampling method were posed to 18 teachers. The data were collected by interview forms and were examined by descriptive and content analysis methods. According to the findings obtained, teachers have stated that pre-determination of classroom rules, asking for students' advices, lecturing in a planned manner, planned teaching, various methods, communication skills, time management, being a model and transitions between activities affect the process of classroom management positively; while punishment affects it in a partly positive way and the differences among the discipline perceptions affect the classroom management negativelyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleEtkili Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluatıon of Teachers' Opınıons About Effectıve Classroom Management Practıcesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage1119en_US
dc.identifier.startpage1097en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record