Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:55Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNek5qZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2682
dc.description.abstractYönetim eylemlerinin yöneticiyi değişmeye zorlamasının yanında denetim eylemleri de yöneticinin kendisini yenilemesinde ve değiştirmesinde, eksikliklerinin farkına varmasını sağlamasında önemli bir etken olarak görev üstlenir. Bu nedenle denetim sürecine ilişkin sorunlar denetim sürecinin sağlıklı bir yapı ve işleyişe kavuşturulmasında önemlidir. Araştırma çalışma grubu için, Türkiye'de Sivas ve Adıyaman illerinde ilköğretim düzeyinde 6'şar ilköğretim okulu müdürü, ortaöğretim düzeyinde ise 4'er okul müdürü olmak üzere toplan 20 okul müdürü ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre denetmenlerin ve denetim sisteminin yeniliklere cevap veremediği, nitelikli bir süreç denetiminin yapılamadığı görülmüştüren_US
dc.description.abstractKnowledge in the field of educational administration and supervision forces the school principal to change. As well as management actions force the principals to change, supervision actions have an active role for the principals to develop and modify themselves. The purpose of this study is to reveal the principals’ problems with the supervision process in Turkey through the views of the principals working at primary and secondary schools. In this qualitative study, maximum diversity sampling method was used for in depth exploration of the rich states. As the study group, six primary and four secondary school principals from each of Adıyaman and Sivas provinces in Turkey, thus, a total 20 principals have been interviewed. Descriptive analysis technique was used for the data analysis. School principals stated that supervision generally focused on the supervision of structural condition and documents and they added that there wasn’t an in depth supervision regarding supervision process. They should be carried out by using an approach which includes long term, detailed and problem based activitiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Yöneticilerinin Denetim Sürecine İlişkin Güncel Sorunlarien_US
dc.title.alternativeCurrent Problems in Terms of Supervision Process of School Principals’ Viewsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage196en_US
dc.identifier.startpage184en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record