Show simple item record

dc.contributor.authorMevlüde * Zengin
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:57Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0378-2905
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnME5URXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2691
dc.description.abstractBu çalışmada amaç William Blake 'in "London adlı şiirini Yeni Tarihselcilik bağlamında okumaktır. Metne böyle bir yaklaşım şiiri tarihselleştirmek, başka bir deyişle, şiiri tarihi gelişimin bir ürünü olarak ve böylece şiiri, içinde yazıldığı dönemde yaşayan yoksul ve çaresiz halkın sosyal durumunu yansıtan bir metin olarak yorumlamamızı sağlayacaktır. Bundan dolayı çalışmada bağlamlama önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu amaçla çalışmada şiir sosyal ve tarihsel bağlam içine konmakta ve Blake 'in şiire koyduğu imgelerin anlamları tartışılmakta ve böylece şiirin yazıldığı tarihsel dönemde yaygın olan politikalar ile bunların şiirdeki yansımaları çalışılmaktadır. Bu çalışmada vurgu Blake 'in dönemde hâkim olan sosyal düzeni sorgulaması ve eleştirmesi üzerinedir. Şiirde Blake 'in ruhsal ve insani değerleri göz ardı eden ve insanı özgürleştirmekten ziyade köleleştiren bilimsel ve teknolojik düşünme yöntemlerinin olası tehlikelerini görerek, Aydınlanma Çağı 'nın bilimsel düşünüş tarzına, başka bir deyişle modern akılcılığa da karşı olduğu gözlenmiştir. Şiirde Blake 'in temelde üç önemli kuruma karşı olduğu gözlenmiştir. Bunlar hükümet, monarşi ve Kilisedir. Blake bu kurumlara yönelik eleştirisini dönemden seçtiği üç figürü genelleştirerek yapmaktadır. Bunlar 'baca süpürücüsü ', 'asker' ve 'fahişe'dir. Blake şiirinde, Londra 'yı çarpık bir sosyal sistem içinde güç ve otoritenin baskısına boyun eğmeye maruz kalan Londra halkının olduğu bir şehir olarak resmetmektedir. Çalışmada ayrıca Blake 'in "London" adlı şiirinde kendini bu kişilerden (dolayısıyla onların temsil ettiği gruplardan) ayrı tutarak onları nesnelleştirmediği ve ötekileştirmediği, aksine yönetim, kraliyet ve Kilise tarafından fakirleştirilenlerin ve ötekileştirilen dışlanan ve sömürülenlerin sesi olduğu sonucuna varılmıştır. Böylece bu çalışma sonuç olarak, Blake 'in "London" adlı şiirinin politik ve sosyal bir protesto olduğunu ve yazıldığı dönemin egemen güçlerine karşı duran bir metin olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study the aim is to read William Blake’s ”London in new historicist perspective. The New Historicist approach to text would enable us to historicize the poem, in other words, to interpret it as product of historical development and thus as text mirroring the social conditions of the miserable and the wretched living in the time in which the poem was written. this end, in the study, the poem has been put in its social and historical contexts and the meanings of the images which Blake put in the poem have been discussed, and thus the politics prevailing in the period in which the poem was written and their reflections in the poem have been studied. Therefore contextualization is taking great part in the study. The emphasis in the essay is on Blake’s criticism of the prevalent social order. It has also been observed that Blake seeing the potential dangers in the overreliance of scientific and technological methods of thought methods neglecting spiritual and humanistic values and enslaving rather than liberating man opposes scientific way of thinking of the ‘Age of Enlightenment ’, that is, Enlightenment rationality. In the poem Blake basically protests against three major institutions: the government, the monarchy and the Church. He makes his criticism of these institutions through generalization of three main figures in the period. These are ‘the chimney sweeper’, ‘soldier’ and 'harlot’. Thus Blake depicts London, in the poem, as city in which Londoners are exposed to the subjugation of the authority and power in, what he saw as, corrupted social system. In the study, it has been concluded that Blake in "London does not objectify these figures (and the groups they represent) and does not make them the ‘Other’ because he does not detach himselffrom them; on the contrary, he becomes the voice of the marginalized and the exploited who are impoverished and made the ’Other’ by the administration, monarchy and the Church. The study also concludes that Blake ’s "London is poem ofpolitical and social protest and text which resists the hegemonic forces of the time in which it was written.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.subjectAfrikaen_US
dc.subjectAvustralyaen_US
dc.subjectKanada Edebiyatıen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectBritanya Adaları Edebiyatıen_US
dc.subjectŞiiren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectKlasikleren_US
dc.subjectFiziki Coğrafyaen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectAlmanen_US
dc.subjectFlemenken_US
dc.subjectİskandinav Edebiyatıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectAmerikan Edebiyatıen_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectSlav Edebiyatıen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectEdebiyat (Romantizm)en_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAlan Çalışmalarıen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectEdebi İncelemeleren_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.titleWILLIAM BLAKE’S “LONDON”: RESISTANCE TO POWER AND AUTHORITYen_US
dc.title.alternativeWilliam Blake ’in “London ”Adlı Şiiri: Güç Ve Otoriteye Karşı Bir Dirençen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume54en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage151en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record