dc.contributor.author | Bülbin Sucuoğlu | |
dc.contributor.author | Hatice Bakkaloğlu | |
dc.contributor.author | Fadime İşcen Karasu | |
dc.contributor.author | Şeyda Demir | |
dc.contributor.author | Selma Akalın | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:33:01Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:33:01Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1303-0485 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeU5qUXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/2709 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin bilgilerinin kapsamlı olarak değerlendirilmesi için bir Kaynaştırma Bilgi Testi (KBT) geliştirmek ve testin psikometrik özelliklerini incelemektir. Bu amaçla araştırmacılar, özel gereksinimli çocukları değerlendirme, programı uyarlama ve özel gereksinimli çocuğun ailesiyle etkileşim kurma gibi kaynaştırmanın farklı boyutlarına odaklanan kısa öyküler (vignettes) hazırlamışlardır. Bir panel grubu tarafından değerlendirilen kısa öykülerde gerekli düzeltmeler yapılmış ve testin ilk formu ile 169 okul öncesi öğretmeninden veri toplanarak testin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, KBT de faktör yükleri .40'tan yüksek olan ve tek faktörde toplanan 24 madde bulunmaktadır. Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı oldukça yüksek olan KBT ile toplanan verilerin analizi, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamaları konusundaki bilgi düzeylerinin oldukça düşük olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin bilgilerinin deneyimlerine ve sınıflarında özel gereksinimli çocuk olmasına bağlı olarak değişmediği, ancak lisans eğitiminde özel eğitime giriş dersi alan öğretmenlerin bilgilerinin daha fazla olduğu belirlenmiştir | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin bilgilerinin kapsamlı olarak değerlendirilmesi için bir Kaynaştırma Bilgi Testi (KBT) geliştirmek ve testin psikometrik özelliklerini incelemektir. Bu amaçla araştırmacılar, özel gereksinimli çocukları değerlendirme, programı uyarlama ve özel gereksinimli çocuğun ailesiyle etkileşim kurma gibi kaynaştırmanın farklı boyutlarına odaklanan kısa öyküler (vignettes) hazırlamışlardır. Bir panel grubu tarafından değerlendirilen kısa öykülerde gerekli düzeltmeler yapılmış ve testin ilk formu ile 169 okul öncesi öğretmeninden veri toplanarak testin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, KBT de faktör yükleri .40’tan yüksek olan ve tek faktörde toplanan 24 madde bulunmaktadır. Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı oldukça yüksek olan KBT ile toplanan verilerin analizi, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamaları konusundaki bilgi düzeylerinin oldukça düşük olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin bilgilerinin deneyimlerine ve sınıflarında özel gereksinimli çocuk olmasına bağlı olarak değişmediği, ancak lisans eğitiminde özel eğitime giriş dersi alan öğretmenlerin bilgilerinin daha fazla olduğu belirlenmiştir | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Bilgi Düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Bilgi Düzeyleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1486 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1467 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |