Show simple item record

dc.contributor.authorBülbin Sucuoğlu
dc.contributor.authorHatice Bakkaloğlu
dc.contributor.authorFadime İşcen Karasu
dc.contributor.authorŞeyda Demir
dc.contributor.authorSelma Akalın
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:01Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:01Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeU5qUXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2709
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin bilgilerinin kapsamlı olarak değerlendirilmesi için bir Kaynaştırma Bilgi Testi (KBT) geliştirmek ve testin psikometrik özelliklerini incelemektir. Bu amaçla araştırmacılar, özel gereksinimli çocukları değerlendirme, programı uyarlama ve özel gereksinimli çocuğun ailesiyle etkileşim kurma gibi kaynaştırmanın farklı boyutlarına odaklanan kısa öyküler (vignettes) hazırlamışlardır. Bir panel grubu tarafından değerlendirilen kısa öykülerde gerekli düzeltmeler yapılmış ve testin ilk formu ile 169 okul öncesi öğretmeninden veri toplanarak testin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, KBT de faktör yükleri .40'tan yüksek olan ve tek faktörde toplanan 24 madde bulunmaktadır. Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı oldukça yüksek olan KBT ile toplanan verilerin analizi, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamaları konusundaki bilgi düzeylerinin oldukça düşük olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin bilgilerinin deneyimlerine ve sınıflarında özel gereksinimli çocuk olmasına bağlı olarak değişmediği, ancak lisans eğitiminde özel eğitime giriş dersi alan öğretmenlerin bilgilerinin daha fazla olduğu belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin bilgilerinin kapsamlı olarak değerlendirilmesi için bir Kaynaştırma Bilgi Testi (KBT) geliştirmek ve testin psikometrik özelliklerini incelemektir. Bu amaçla araştırmacılar, özel gereksinimli çocukları değerlendirme, programı uyarlama ve özel gereksinimli çocuğun ailesiyle etkileşim kurma gibi kaynaştırmanın farklı boyutlarına odaklanan kısa öyküler (vignettes) hazırlamışlardır. Bir panel grubu tarafından değerlendirilen kısa öykülerde gerekli düzeltmeler yapılmış ve testin ilk formu ile 169 okul öncesi öğretmeninden veri toplanarak testin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, KBT de faktör yükleri .40’tan yüksek olan ve tek faktörde toplanan 24 madde bulunmaktadır. Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı oldukça yüksek olan KBT ile toplanan verilerin analizi, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamaları konusundaki bilgi düzeylerinin oldukça düşük olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin bilgilerinin deneyimlerine ve sınıflarında özel gereksinimli çocuk olmasına bağlı olarak değişmediği, ancak lisans eğitiminde özel eğitime giriş dersi alan öğretmenlerin bilgilerinin daha fazla olduğu belirlenmiştiren_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Bilgi Düzeylerien_US
dc.title.alternativeOkul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Bilgi Düzeylerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage1486en_US
dc.identifier.startpage1467en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record