Show simple item record

dc.contributor.authorNilüfer Tuğut
dc.contributor.authorZehra Gölbaşı
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:16Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1305-0397
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjMk9UQTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2789
dc.description.abstractAmaç: Araştırma kadın hastalıkları ve doğum servisinde yatan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetlerini belirlemek amacıyla kesitsel olarak yapılmıştır. Yöntem: Araştırma 15 Kasım-31 Aralık 2012 tarihleri arasında bir üniversite hastanesinin Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisi’nde yapılmış- tır. Araştırmanın evrenini belirlenen tarihler arasında hastanede yatan hastalar oluşturmuştur. Örnekleme 319 hasta alınmıştır. Veriler, bireysel özellikler formu ve Newcastle Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği (NHBMÖ) kullanılarak toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular: Hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet puan ortalamaları 72.52±16.63 olarak bulunmuştur. Ölçeğin maddeleri incelendiğinde en yüksek puanın “hemşirelerin bakım ve tedavi ile ilgili gereksinimlerin farkında olmaları” parametresine, en düşük puanın ise “hemşirelerin akraba ve arkadaşlarınızı rahatlatma biçimi parametresine ait olduğu saptanmıştır. Hastaların sosyodemografik özellikleri ve hastanede yatış özeliklerine göre hemşirelik bakımından memnuniyet düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur. Sonuç: Hastaların kadın hastalıkları ve doğum servisinde verilen hizmetlerle ilgili hemşirelik bakımından memnuniyetinin iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractAim: To determine patients’ satisfaction levels of the nursing-care services at a gynecology and obstetrics unit. Methods: This cross-sectional study was carried out at the Gynecology and Obstetrics Service of a university hospital between 15 November and 31 December 2012. The population of the study was composed of patients staying at hospital during these dates. 319 patients were included in the sample. Data were collected using a personal characteristics form and the Newcastle Satisfaction Scale from Nursing Care. t-test and variance analysis were used for the statistical analysis of data. Results: The satisfaction point average of the patients was found to be 72.52±16.63. When the items of scale were analyzed, it was determined that the highest score was for the parameter of “nurses being aware of requirements about care and treatment”, while the lowest score was for the parameter of “nurses’ way of comforting relatives and friends”. It was determined that there is no statistical difference between nursingcare satisfaction levels according to patients’ sociodemographic data and hospitalization circumstances. Conclusion: It was determined that the satisfaction levels of patients about nursing-care services at the gynecology and obstetrics unit were at a good level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBir Üniversite Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Bazı Faktörleren_US
dc.title.alternativePatients’ Satisfaction Levels of Nursing Services at a Gynecology and Obstetrics Unit of a University Hospital and Related Factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHemşirelikte Eğitim ve Araştırmaen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record