Show simple item record

dc.contributor.authorHakan Koç
dc.contributor.authorÖmer Faruk Sönmez
dc.contributor.authorTaner Çiftçi
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:25Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2536-5126
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRReE56WTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2833
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı. 2008, 2009, 2010 ve 2011 ÖSS/SOS-1, ÖSS/SOS-2. YGS/SOS, LYS3/COĞ-1 ve LYS4/COĞ-2 üniversiteye giriş sınav testlerinde-ki coğrafya sorularını, Bloom Taksonomisi'nin bilişsel alan düzeyi açısından sınıflandırmaktır. Betimsel yöntemle gerçekleştirilen bu çalışmada, veriler doküman incelemesiyle elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre; coğrafya dersi üniversite sınav sorularının Bloom Taksonomisi'nin bilişsel alan basamaklarına göre dağılımı ağırlıklı olarak anlama düzeyinde yoğunlaştığı görülmektedir. Hatırlama, anlama ve uygulama düzeylerindeki sorular alt düzey düşünmeye yönelik sorulardır. 2010 yılından itibaren değişen sınav sistemi ile birlikte YGS/SOS, LYS3/COĞ-1 ve LYS4/COĞ-4 testlerinde analiz, değerlendirme ve sentez [yaratma) basamaklarında üst düzey coğrafya sorularına az düzeyde olsada yer verildiği dikkat çekmektedir.en_US
dc.description.abstractPurpose of this study is to classify geography exam questions included in 2008, 2009, 2010 and 2011 OSS/SOS-1. OSS/SOS-2, YGS/SOS. 1.YS3/COG-1 and LYS-4/COG-2 university entrance exam tests in terms of Bloom's Taxonomy's cognitive domain level. In this study carried out with descriptive method, data were acquired with document analysis. According to the data acquired from the study; it has been seen that distribution of geography lesson university exam questions according to Bloom Taxonomy's cognitive domain levels center predominantly upon level of understanding. Questions on remembering, understanding and applying levels are the ones related to low-level of thinking. Since 2010, along with the changing testing system, high level geography questions on evaluation and synthesis levels in YGS/SOS, LYS3/COG-1 and LYS4/COG-4 tests have been remarked as being included even in low level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.titleÖSS, YGS ve LYS sınavlarındaki coğrafya sorularının bloom toksonomisi bilişsel alan düzeyi açısından analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKaradeniz Araştırmalarıen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.endpage275en_US
dc.identifier.startpage257en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record