Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:30Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-4832
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRMU5qZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2854
dc.description.abstractSanatsal denetim, katı, rutin, kontrole dayalı denetim uygulamalarının ötesinde, öğretmenlere anlayıs, nezaket ve incelikle yaklasımı önemseyen ve öğretmenlerin sınıf uygulamalarında verilerin ayrıntılı analizini yapan ve değerlendiren, öğretmenleri farklı kılan özel yönleri üzerine odaklanan uygulamalar olarak tanımlanabilir. Alan yazında sanatsal denetimin değerlendirilmesine iliskin ölçme aracının eksikliği böyle bir çalısmanın yapılması gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu çalısma için, Sivas il merkezinde bulunan 15 ilköğretim okulu ve 5 ortaöğretim okulunda görev yapan bütün öğretmenlere ölçek uygulanmıstır. Okullarda görev yapan 420 öğretmenden geri dönen ve islenmeye uygun olan 237 öğretmen üzerinden ölçek çalısmaları gerçeklestirilmistir. Ölçeğin yapı geçerliği için açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıstır. Güvenirlik çalısmalarında ise, iç tutarlılık katsayısı ve madde analizlerine yer verilmistir. Verilerin istatistiki islemlerinde SPSS 18.00 ve L?SREL 8,7 paket programından yararlanılmıstır. Arastırma bulgularına dayalı olarak Sanatsal Denetim Ölçeğinin (SDÖ) 24 maddeden olusan 4 faktörlü geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir. Yapılan çalısmalar sonucunda, ölçekte yer alan boyutlar “Denetmen Nitelikleri”, “Denetmen Tavrı”, “Öğretimsel Boyut” ve “?nsan ?liskileri” boyutu olarak adlandırılmıstır.en_US
dc.description.abstractArtistic supervision is beyond supervision, strict, routine practices based on control and can be defined as practices which focus on special sides differentiating teachers from others, taking kindness, politeness and sensibility into account and making teachers analyze data in a detailed way and evaluate it. The lack of studies about evaluating artistic supervision in literature has emerged the need for this study. The scale is practiced to all teachers in 15 primary and 5 secondary schools in Sivas. Scale is realized among 237 of 420 teachers who returned and are available for processing. Descriptive and confirmative factor analysis is made for structural reliability of scale. In reliability studies, internal consistency parameter and item analysis are made. SPSS 18.00 and LĐSREL 8.7 are used in statistical practices of data. It can be said that Artistic Supervision Scale (ASS) is a valid and reliable scale consisting of 24 items and 4 factors. As a result of studies, the extents in scale are named as “Qualifications of Supervisor”, “Attitude of Supervisor”, “Educational Extent”, “Individual Relations”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSanatsal denetim ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalısmasıen_US
dc.title.alternativeA study of validity and reliability of artistic review supervision scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.identifier.startpage119en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record