Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:30Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRMU5UUXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2855
dc.description.abstractOkullarda yönetim iş ve işlemlerinin niteliği öğretmenlerin bilgi düzeylerinden etkilenmektedir. Öğretmenlerin okul yönetimine ilişkin bilgileri okulun amaçlarının gerçekleştirilmesinde önemli bir araçtır. Bu araştırma ile öğretmenlerin okul yönetimine ilişkin bilgi düzeyleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinden yaralanılmıştır. Nicel verilerin elde edilmesinde, öğretmenlerin bilgi düzeylerini ölçen çoktan seçmeli sorular kullanılmıştır. Nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nitel görüşmeler, on okuldan seçilen ikişer öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler için toplam 316 öğretmenin görüşü değerlendirilmiştir. Nicel verilerin analizinde farklı bağımsız değişkenlere göre görüşler arasındaki ilişkiyi belirlemek için kay-kare testi kullanılmıştır. Ayrıca sorulara göre frekans değerleri ve yüzdeler hesaplanmıştır. Araştırmanın nicel sonuçlarına göre, öğretmenlerin okul yönetiminde yer alan makam ve kurulların görevlerine ilişkin bilgi düzeylerinin “orta” düzeyde olduğu görülmüştür. Nitel sonuçlara göre ise, öğretmenler daha çok, öğrenci başarısına ilişkin bilgi, disiplin ve düzene ilişkin bilgi, öğrenci devamsızlığına ilişkin bilgi, öğretmenler kurulu görevlerine ilişkin bilgi alanlarında görüş sahibi oldukları görülmüştür. Her iki yöntemle elde edilen bulguların sonucunda, öğretmenlerin okul yönetimini etkileyen bilgi düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür.Okullarda yönetim iş ve işlemlerinin niteliği öğretmenlerin bilgi düzeylerinden etkilenmektedir. Öğretmenlerin okul yönetimine ilişkin bilgileri okulun amaçlarının gerçekleştirilmesinde önemli bir araçtır. Bu araştırma ile öğretmenlerin okul yönetimine ilişkin bilgi düzeyleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinden yaralanılmıştır. Nicel verilerin elde edilmesinde, öğretmenlerin bilgi düzeylerini ölçen çoktan seçmeli sorular kullanılmıştır. Nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nitel görüşmeler, on okuldan seçilen ikişer öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler için toplam 316 öğretmenin görüşü değerlendirilmiştir. Nicel verilerin analizinde farklı bağımsız değişkenlere göre görüşler arasındaki ilişkiyi belirlemek için kay-kare testi kullanılmıştır. Ayrıca sorulara göre frekans değerleri ve yüzdeler hesaplanmıştır. Araştırmanın nicel sonuçlarına göre, öğretmenlerin okul yönetiminde yer alan makam ve kurulların görevlerine ilişkin bilgi düzeylerinin “orta” düzeyde olduğu görülmüştür. Nitel sonuçlara göre ise, öğretmenler daha çok, öğrenci başarısına ilişkin bilgi, disiplin ve düzene ilişkin bilgi, öğrenci devamsızlığına ilişkin bilgi, öğretmenler kurulu görevlerine ilişkin bilgi alanlarında görüş sahibi oldukları görülmüştür. Her iki yöntemle elde edilen bulguların sonucunda, öğretmenlerin okul yönetimini etkileyen bilgi düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe knowledge levels of the teachers affect the qualifications of operations and transactions in schools. School management related knowledge of the teachers is an essential tool to reach the targets of the school. The objective of this study was to determine the school management related knowledge levels ov f the teachers. Qualitative and quantitative data collection methods were used in this study. Multiple choice questions that measured the knowledge levels of the teachers were used to obtain quantitative data. Qualitative data was obtained via semi-structured interview form. Qualitative interviews were conducted with two for each teacher who were chosen from ten different schools. The opinions of 316 teachers were evaluated in total for the quantitative data. Chi-square test was used in the analysis of the quantitative data to determine the relationship between the opinions according to the independent variable. In addition, frequency values and the percentages were determined depending on the questions. According to the quantitative results of the study, it was concluded that the teachers had middle knowledge level related to the positions and associations that were included in the school management. According to the qualitative results, teachers mainly held a view in the domains of student success, discipline and order, student absence and duties of board of teachers. As a result of the findings that were obtained with the both methods, it was concluded that the teachers had low knowledge level which affected the school management.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin okul yönetimine ilişkin bilgi düzeylerien_US
dc.title.alternativeSchool management related knowledge levels of primary school teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage914en_US
dc.identifier.startpage891en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record